علی رفیعی و ساخت دومین فیلم بلند

دکتر علی رفیعی پس از گذشت حدود دو سال از ساخت نخستین اثر سینمایی، درصدد کارگردانی دومین فیلم بلند خود است. رفیعی پس از سال‌ها فعالیت در زمینه تئاتر نخستین ساخته سینمایی‌اش را اواخر سال ۸۳ با نام اولیه «بهار خزر» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان جلو دوربین برد. چند ماه بعد، یعنی اوایل تابستان ۸۴ این فیلم با عنوان «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» روی پرده رفت و با استقبال خوب مخاطبین مواجه شد. منتقدان و نویسندگان سینمایی نیز با آنکه فیلم را یک اثر سرگرم‌کننده معرفی کردند، اما به عنوان نخستین ساخته یک تئاتری آن را به نسبت خوب ارزیابی نمودند.

در همین زمان زمزمه‌هایی در مورد ساخت دومین فیلم این کارگردان با همان تهیه‌کننده شنیده شد. فیلمنامه «پستچی نامه‌های عاشقانه را می‌خواند» که از مضمونی اجتماعی برخوردار بود، روایتگر داستان شخصی است که در پی یافتن هویت خود و پدرش است و چون پدرش چند سال قبل فوت کرده، او به سفری می‌رود تا هویتش را بازشناسد. اما با گذشت چند ماه از این اتفاق و اتمام اکران نخستین ساخته این کارگردان، خبری از تولید فیلم دوم به میان نمی‌آید.

رفیعی در ادامه فعالیت‌های سینمایی خود اقدام به نگارش فیلمنامه‌های دیگری کرد. فیلم «راز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان ۳۰ دی ماه ۸۵ مجوز ساخت دریافت می‌کرد و صحبت از کلید خوردن فیلم در همان زمان مطرح شد. چون این قصه که در ژانر اجتماعی قرار دارد، در فصل زمستان اتفاق می‌افتد و به همین خاطر باید در بهمن جلوی دوربین می‌رفت. اما این اثر ساخته نشد.

اواخر بهمن سال گذشته، این کارگردان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر راجع به بازگشت دوباره به صحنه تئاتر خبر داده بود. البته وی تاکید داشت که این اتفاق پس از ساخت دومین فیلم وی روی خواهد داد. رفیعی در حال حاضر تلاش می‌کند تا در فصل بهار فیلمنامه دیگری را جلو دوربین ببرد که به گفته خودش با نخستین ساخته‌اش بسیار متفاوت است.