علاقه‌مندان بازیگری برای حضور در فیلم «آواز گنجشک‌ها» به کارگردانی مجید مجیدی چهارشنبه به فرهنگسرای بهمن رفتند. مجید مجیدی در این زمینه در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد: از چند ماه قبل برای انتخاب نقش‌های اصلی به شهرهای مختلف رفتیم، اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. اما با اعلام این فراخوان در روز ۱۵ فروردین ماه در حدود هزار نفر مراجعه کردند و از آنها تست گرفتیم و امیدواریم این امکان فراهم شود تا به آنچه مطلوب است، دست پیدا کنیم.

این کارگردان سینما در آخرین روزهای سال ۸۵ برای انتخاب بازیگر نقش اصلی و چند نقش دیگر فیلم جدیدش «آواز گنجشک‌ها» از علاقه‌مندان شهرستانی برای تست بازیگری دعوت کرده بود.

مجیدی گفت: افراد زیادی آمدند و از آنها تست گرفتیم و در فرصتی دیگر با دیدن فیلم‌ تست‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.

این کارگردان با بیان این‌که همه نقش‌ها از تست‌ها انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: شرایط قصه اقتضا می‌کند تا از افراد غیر بازیگر استفاده کنم و معتقدم واقعی‌تر خواهد بود، اما احتمال دارد اگر افراد مناسبی پیدا نکنم، رویکرد دوباره‌ای به بازیگران حرفه‌ای داشته باشم که امیدوارم مجبور به این کار نشوم.

مجیدی «آواز گنجشک‌ها» را در ادامه کارهای قبلی‌اش دانست و گفت: همان نوع نگاهی است که قبلا داشته‌ام و بستر داستان هم در شهر و هم در حاشیه شهر می‌گذرد.

وی محور فیلم را یک خانواده دانست و به ایسنا گفت: با توجه به این‌که برای انتخاب چند بچه‌ای که در فیلم هستند، از بچه‌ها هم تست گرفته بودیم، اشتباها در برخی رسانه‌ها عنوان شده بود که فیلم درباره کودکان است، اما بچه‌ها هم جزو همین خانواده هستند.

مجیدی امیدوار است: در صورت پیدا شدن نقش‌ها و ایجاد شرایط مطلوب، فیلم اواخر اردیبهشت ماه کلید بخورد.

نوروزبیگی مدیر تولید «آواز گنجشک‌ها» نیز گفت: نقش‌های فرعی از میان افرادی که تست داده‌اند انتخاب شده‌اند و امید داریم نقش اصلی هم از میان سایر افراد انتخاب شود.

بنا بر این گزارش، سید جمال حاتمی و بهزاد رفیعی دستیاران مجیدی در فیلم جدیدش، تست گرفتن از حاضران را که در دو اتاق فرهنگسرای بهمن انجام می‌شد برعهده داشتند. محمدعلی فارسی هم با تصویربرداری از مراحل تست، مستندی را در این خصوص آماده خواهد کرد.

طبق اعلام دست‌اندرکاران پروژه «آواز گنجشک‌ها» که پیش از این منتشر شد: آقایان با سن ۳۵ تا ۵۰ سال می‌توانستند برای این تست مراجعه کنند.