یک مسوول روابط عمومی نیروی هوایی آمریکا خبر نقض حریم هوایی ایران توسط جنگنده‌های آمریکایی را تکذیب کرده است. روز دوشنبه سیزدهم فروردین‌ماه، عبدالمجید عقیلی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خوزستان، واقع در جنوب غربی ایران، گفته بود دو بمب‌افکن آمریکا همزمان با سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور به خوزستان، حریم هوایی ایران را نقض کرده‌اند.

اما کریستین ام‌ لسپرانس، از مسوولان امور رسانه‌ای نیروی هوایی ایالات‌متحده به بی‌بی‌سی گفته است: «هیچ مدرک یا نشانه‌ای از اینکه هواپیمای آمریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده باشد، در دست نیست».

خبرگزاری فارس گزارش داده بود که این فرمانده سپاه به شبکه تلویزیونی عرب‌زبان العالم گفته است که دو جنگنده آمریکایی در منطقه شمال غرب آبادان پرواز کرده‌اند و «هنگام پرواز دود سفیدی از خود بر جای گذاشته‌اند که باعث توجه مردم منطقه شده است».

این فرمانده سپاه پاسداران افزوده است که بمب‌افکن‌های آمریکایی پس از نقض حریم هوایی ایران، به سوی جنوب غربی ایران پرواز کرده و از آنجا به عراق رفته‌اند.

ایران در حالی آمریکا را متهم به نقض حریم هوایی خود کرده بود که ۱۵ ملوان و تفنگدار دریایی بریتانیایی به علت ورود غیر قانونی به محدوده آب‌های ایران در بازداشت به سر می‌بردند.