رییس مجلس شورای اسلامی، اقدام لندن در تغییر لحن جنجالی درباره موضوع بازداشت ملوانان انگلیسی در آب‌های سرزمینی کشورمان را مناسب دانست و به اتحادیه اروپا و انگلیس توصیه کرد همان‌گونه که انتظار دارند دیگران به حقوق آنها احترام گذارند، به وظیفه خود در خصوص احترام به کشورها و رعایت حریم آنها عمل کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حداد عادل که دیروز صبح پیش از ترک تهران به مقصد اسلام آباد و در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: بدون تردید تجاوز نظامیان انگلیسی به حریم دریایی ایران محکوم است.

وی افزود: انگلیسی‌ها باید ضمن اعتراف به اشتباه خود تصمیم بگیرند این روش را کنار بگذارند و مرتکب چنین اقدامات و تحرکاتی نشوند.رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: کار موثری که انگلیسی‌ها در روزهای گذشته انجام دادند، منطقی کردن لحن تبلیغاتی خود بوده و به جای جنجال آفرینی به مذاکره روی آورده‌اند که این اقدام مناسب بوده است.حدادعادل متذکر شد: روش قبلی دولت انگلیس که جنجال آفرینی و تبلیغات کاذب را در دستور کار خود قرار داده بود، روش غیر منطقی بود که مورد تایید ایرانیان نبود و به هیچ وجه راه به جایی نمی‌برد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به تشریح اهداف سفر به پاکستان پرداخت و گفت: پاکستان کشوری بزرگ و مسلمان و همسایه مهم ما است و ما با این کشور پیوند تاریخی و فرهنگی دیرینه داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران و پاکستان از گذشته همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی داشته و علاقه‌مند به گسترش این همکاری‌ها هستند که یکی از ابعاد آن روابط پارلمانی است.حداد عادل اضافه کرد: این سفر در پاسخ به سفر رییس مجلس پاکستان به کشورمان صورت می‌گیرد و در جریان مذاکره با مقامات آن کشور در باره مسائل مختلف مربوط به روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

خبرنگاری از وی پرسید آیا در جریان این سفر در خصوص خط لوله انتقال گاز به هند که از پاکستان عبور می‌کند نیز گفت‌وگو خواهد شد که وی پاسخ داد: طبعا یکی از موضوعات مهم در مذاکرات، خط لوله صلح است که تا کنون پیشرفت خوبی هم داشته است.