روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دستورالعمل بیمه عمر و حوادث کارکنان و بازنشستگان دولت ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، دستگاه‌های دولتی مکلفند تمام بازنشستگان و کارکنان خود، اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، قراردادی، موقت و عناوین مشابه آنها و خرید خدمت را با رعایت مفاد این دستورالعمل، بیمه عمر و حادثه کنند. بر طبق این دستورالعمل میزان حق بیمه ماهانه برای هر نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته در مجموع ۱۲هزار ریال است. از این مبلغ، سهم مستخدم شاغل در هر ماه ۶هزار ریال و سهم دستگاه متبوع نیز ۶هزار ریال خواهد بود.

سهم بازنشسته در هر ماه مبلغ چهار هزار ریال، سهم صندوق بازنشستگی ذیربط ۲هزار ریال و سهم دستگاه متبوع وی ۶هزار ریال است. همچنین سرمایه بیمه برای هر نفر بابت فوت به هر علت و نقص عضو یا از کارافتادگی دایم در اثر حوادث، بابت هر نفر حداکثر مبلغ ۲۰میلیون ریال است.

براساس این دستورالعمل، بیمه فوت به هر علت یا حوادث ناشی از کار و غیر ناشی از کار در تمام اوقات ساعات شبانه روز در داخل و خارج از کشور است. بیمه‌گر، سازمان بازنشستگی کشوری و بیمه‌گذار تمام دستگاه‌های دولتی به نمایندگی از سوی کارکنان خود و بیمه‌شدگان تمام کارکنان شاغل و بازنشسته براساس قرارداد منعقد شده و با رعایت مقررات مربوطه است.