معاون مدیر کل ستاد حوادث غیر مترقبه وزارت کشور از ارائه طرح تشکیل سازمان مدیریت حوادث در مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی اکبرپور، در جلسه استانی کارگروه آمادگی و مقابله با حوادث غیرمترقبه مازندران ویژه نوروز ۸۶ گفت: در صورت تصویب و تشکیل این سازمان، رییس‌جمهوری به عنوان رییس شورای عالی حوادث غیرمترقبه کشور و وزیر کشور نیز به عنوان جانشین رییس شورای عالی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح تشکیل این سازمان از سوی مسوولان ستاد حوادث حدود ۷ استان کشور از جمله مازندران مطرح شد، افزود: در استان‌ها نیز این سازمان به صورت اداره کل با ریاست شورایی استاندار و مدیر کلی مسئول ستاد حوادث اداره خواهد شد.

اکبرپور مهم‌ترین ماموریت وزارت کشور را در آخرین نشست مسئولان ستاد و وزارت کشور که با حضور رییس جمهوری تشکیل شد، ساماندهی وضعیت حوادث کشور عنوان کرد و گفت: در سال جاری، تجهیز امکانات برای ستاد حوادث از جمله سیاست‌های وزارت کشور اعلام شده است.

اکبرپور از تقسیم کشور از نظر حوادث به ۷ منطقه کشور خبر داد و تصریح کرد: استان مازندران به علت حادثه خیز بودن، یکی از مراکز این مناطق می‌شود تا به استان‌های شمالی کشور خدمات امدادی ارائه دهد.

مسوول ستاد حوادث غیرمترقبه استان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه حوادث در ۱۰ سال گذشته ۵۴۰‌میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرده است، گفت: در سال گذشته، ۸۰۰ مورد از حوادث که در استان روی داده است، به صورت غیر مترقبه بود.