مراسم نخستین جشن سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی در میدان انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس در آیین جشن بزرگ «بهاران» که بعدازظهر شنبه برای پاسداشت ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان انقلاب اسلامی و مقابل دانشگاه تهران برگزار شد هزاران تن از مردم تهران با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و با مضمون نام سال ۱۳۸۶ (اتحاد ملی و انسجام اسلامی) جلوه‌ای از وحدت و یکپارچگی و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

در جشن بزرگ جمهوری اسلامی که در آستانه آغاز هفته وحدت و ۱۲ ربیع‌الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) برگزار شد گروه‌های آیینی و اقوام مختلف از سراسر کشور از جمله ترکمن صحرا، رقص چوب تربت جام، کرنا نوازی گیلان، بازی‌های زورخانه‌ای و باستانی، دف نوازی کردستان، تکم خوانی اردبیل، مراسم ویژه نورآباد ممسنی، گروه‌های هنری قشقایی، سرنانوازی بختیاری، عاشیق‌های آذربایجان، اسب چوبی خراسان و رقص محلی و نمایش‌های عروسکی مراسمی متنوع اجرا کردند.

در این مراسم که در حدفاصل میدان انقلاب تا چهارراه ولی عصر (عج) برگزار می‌شد، ۱۲ ایستگاه فرهنگی و صلواتی از سوی مناطق مختلف شهرداری تهران برپا شد. مردم در این جشن همچنین در مسابقه‌ای شرکت کردند که در آن میزان و تعداد رای «آری» به جمهوری اسلامی در رای‌گیری ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ از آنان سوال شده بود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است که در این جشن و در یک حرکت سمبلیک تعداد ۱۳۸۶ کبوتر آزاد شد.

همچنین به قید قرعه برای متولدین ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۶ کمک هزینه سفر به خانه خدا اهدا شد.