نشست شورای هماهنگی نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران، عصر روز شنبه این هفته با حضور «محسن پرویز»- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مجید حمیدزاده» رییس اداره کتاب و دیگر اعضای این شورا برگزار شد. «جلال ذکایی»- معاون هماهنگی و ارتباطات نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران، با اعلام این خبر گفت: در شورای سیاست‌‏گذاری نمایشگاه مسائلی چون آیین‌‏نامه تخلفات شهری و محیطی نمایشگاه و برخی مشکلات موجود بررسی شد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص اقدام برخی از ناشرانی که در اعتراض به دو‌پاره شدن نمایشگاه ثبت‌‏نام نکرده‌‏اند تصمیمی گرفته شده یا خیر؟ گفت: این موضوع ربطی به نشست ما نداشت و اصلا موضوعی قابل طرح در این نشست نبود. ذکایی در خصوص ناشرانی که به هر دلیلی نتوانسته‌‏اند در این نمایشگاه ثبت‌‏نام کنند، گفت: فرصت ثبت‌‏نام در نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران به پایان رسیده است و بی‌‏شک ناشرانی که به هر دلیل نتوانسته‌‏اند در این نمایشگاه ثبت‌‏نام کنند، نمی‌‏توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند، این در حالی است که ما بنا داریم نمایشگاه را در بهترین شرایط موجود و با همین امکانات برگزار کنیم.

ذکایی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از ناشران با مطرح کردن اینکه مصلی تهران فضا و امکانات برگزاری نمایشگاه کتاب بین‌‏المللی تهران را ندارد بهانه‌‏تراشی کردند و ثبت‌‏نام نکرده‌‏اند و این ناشی از بی‌‏اطلاعی این گروه از فضای مصلی تهران است.

معاون هماهنگی و ارتباطات نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران، در پایان یادآور شد: پس از اینکه معاونت اجرایی نمایشگاه فعالیت خود را به انجام رساندند در کنفرانس خبری با حضور محسن پرویز، رییس نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران ریزاطلاعات مربوط به نمایشگاه و تسهیلات رفاهی و امکاناتی که در اختیار بازدیدکنندگان گذاشته خواهد شد، را به اطلاع خبرنگاران رسانه‌‏ها خواهند گذاشت. نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران ۲۲ -۱۲ اردیبهشت‌‏ماه برگزار می‌شود.