اگرچه نزدیک شدن به پایان سال ۸۵ و مشغولیت‌های شبکه‌ها برای بستن کنداکتور نوروزی، نقصان در اعلام فیلم‌های سینمایی آخرین هفته سال و پخش فیلم‌های تکراری را موجب شده است، اما با نگاهی به برخی فیلم‌هایی که در روزهای پایانی هفته روی آنتن می‌روند، با تنوع موضوعی آثار منتخب نیز روبه‌رو می‌شویم.

فیلم‌سینمایی «دزدان‌دریایی» به کارگردانی رومن پولانسکی، امروز از شبکه اول سیما پخش می‌شود. این فیلم با بازی والتر ماتیو و کریس کمپیون، درباره شخصی به نام کاپیتان «توماس» است که یک دزد دریایی است. او از سوی «دون» و «آلفون‌سو»، کاپیتان اسپانیایی، دستگیر می‌شود. کاپیتان توماس با گروگانگیری و شورش خود را نجات می‌دهد.

شبکه اول‌سیما همچنین، جمعه ساعت ۱۶ فیلم تلویزیونی «طلسم طلایی»‌ را به روی آنتن می‌برد. این فیلم که توسط سعید اکبریان کارگردانی شده است. در این تله فیلم بازیگرانی چون شراره رخام، رضا ژیان و عزت‌ا... رمضانی نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

شبکه دو سیما فیلم سینمایی «مقصد نهایی ۳‌» را امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تکرار می‌کند. این فیلم به کارگردانی جیمز وانگ سال گذشته به اکران درآمد و ۵۴‌میلیون دلار فروخت. در این فیلم رایان مریمن، مری الیزابت وینستید، تگزاس بتل، جینا هولدن و داستین میلیگان، نقش‌آفرینی می‌کنند.

فیلم سینمایی «کیت و لئو پولد» ساعت ۱۰ و ۳۰دقیقه جمعه از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی جیمز منگولد، درباره دانشمندی است که دستگاهی را اختراع می‌کند که انسان را به زمان دیگر می‌فرستد. بدین ترتیب یک نجیب‌زاده از قرن ۱۹ به زمان حال می آید و در اینجا زمان دچار مشکلات و مسائلی می‌شود. بازیگرانی چون برادلی ویتفورد، فیلیپ وسکو، برکلین میر، ناتاشا لیون و لیو سهریبر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «‌ایستگاه مرکزی برزیل‌» نیز ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه جمعه، در قالب برنامه سینما چهار از تلویزیون پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی والتر سالس در سال ۱۹۹۸ ساخته شده و نماینده سینمای جدید برزیل و آمریکای لاتین است‌.

فیلمنامه این فیلم را مارکوس برنشین و خوآنوامانوئل مارنیه رو نوشته‌اند و داستان آن درباره زنی بنام «دورا» است که در ایستگاه مرکزی شهر ریودوژایندو کار می‌کند.

شبکه تهران، ظهر جمعه (ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه) فیلم سینمایی «پیوند عاطفه» را روی آنتن می‌برد. این فیلم به کارگردانی سونیل دارشان، درباره پیرمردی مهربان به نام «ویجی کومار» است که «راجیش» که جوانی باهوش ولی یتیم است را در کارخانه استخدام می‌کند. اکشای کومار و کاریشما کاپور بازیگران این فیلم هندی هستند.