محمد رحمتی دیروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح وضعیت صنعت حمل و نقل در سال ۸۵، امسال را سالی خوب توصیف کرد و افزود: مجموعه صنعت حمل و نقل کشور از توسعه کمی و کیفی مناسبی در سال جاری برخوردار شده است. به ‌گزارش ایرنا، وی گفت: در بخش حمل و نقل هوایی حدود ۱۵درصد افزایش فعالیتها را شاهد بودیم . یعنی صندلی بیشتری فراهم شده است تا بتوانیم مسافر بیشتری را جابه‌جا کنیم.

وی سپس ادامه داد: به مناسبت ایام نوروز، ۸۶ تدابیر ویژه‌ای در این حوزه اندیشیده شده، به گونه‌ای که در این ایام بیش از ۲۰درصد به تعداد صندلی‌ها نسبت به ایام نوروز ۸۵ اضافه خواهد شد.

رحمتی با اشاره به رشد بخش حوزه ریلی کشور گفت: در بخش جابه‌جایی مسافر امسال در این بخش حدود ۱۱درصد رشد عملکرد نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی افزود: در بخش ریلی همچنین در ایام نوروز ۸۶نسبت به نوروز امسال ، بیش از ۱۵درصد افزایش ظرفیت برای ارایه خدمات به هموطنان خواهیم داشت.

وزیر راه و ترابری سپس رشد بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نسبت به سال گذشته را حدود ۱۰درصد ذکر کرد و گفت: بیش از یک میلیون دستگاه خودروی سواری شخصی به ناوگان شخصی کشور اضافه شده است که این امر سبب افزایش طبیعی حمل و نقل در حوزه جاده‌ای کشور می‌شود.

رحمتی، با اشاره به وجود هشت میلیون دستگاه خودرو در کشور، گفت: این مهم سبب شده است که امسال بیش از ۱۰درصد رشد در بخش ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را شاهد باشیم.

به‌گفته وی، در مدت چهار سال گذشته حجم ناوگان جاده‌ای کشور حدود ۲برابر شده است.

وی سپس با اشاره به عملیات ترانزیت در کشور، گفت: در ۹ماه ‌نخست امسال حدود ۱۷درصد عملیات ترانزیتی کشور به غیر از معاوضه (سوآپ) افزایش داشته است.

رحمتی با بیان اینکه در بخش صادرات نیز مجموعه صنعت حمل و نقل کشور از جمله در حوزه دریایی، جاده‌ای و ریلی افزایش رشد داشته است، افزود: در ۹ماه نخست سال گذشته حدود ۲۲میلیون تن کالای صادراتی حمل شد که این میزان در سال جاری به حدود ۲۴میلیون تن افزایش یافته است.