کشورهای شرکت‌کننده در نشست بغداد با انتشار بیانیه‌ای بر حمایت از حاکمیت عراق، استقلال، تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی عراق و دوری از هر گونه درگیری داخلی در این کشور تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، نشست بغداد با حضور نمایندگان پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و همسایگان عراق، همچنین اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس شنبه به کار خود پایان داد و شرکت‌کنندگان در آن با انتشار بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از حاکمیت و استقلال این کشور اعلام کردند.

کشورهای شرکت‌کننده در این نشست همچنین بر عدم دخالت در امور داخلی عراق و نیز لزوم اجتناب عراقی‌ها از هر گونه درگیری‌های داخلی تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین حمایت خود را از تلاش‌های دولت عراق برای تحقق آشتی ملی از طریق سازوکارهای قانونی و بر اساس قانون اساسی این کشور، اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در بیانیه پایانی این نشست همچنین خشونت طایفه‌‌ای و نژادی در عراق را پدیده‌ای خطرناک توصیف و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند. در این نشست همچنین تروریسم و تداوم اقدامات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان عراقی، نهادهای غیرنظامی، آموزشی، اقتصادی و دینی محکوم شد.

کشورهای شرکت‌کننده در این نشست همچنین حمایت کامل خود را از دولت و ملت عراق در امر مبارزه با تروریسم و مبارزه با خشونت‌های طائفه‌ای اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان همچنین بر عزم خود در همکاری فعال با دولت عراق در مبارزه با تروریسم و تحکیم امنیت در عراق و منطقه به ویژه اجرای تدابیری که تضمین‌کننده حفظ مرزها و ممانعت از ورود تروریست‌ها به این کشور باشد، تاکید کردند.

این کشورها حمایت خود را از طرح کنفرانس بین‌المللی درباره پیمان بین‌المللی عراق در چارچوب سازمان ملل که شامل حمایت و همکاری‌های بین‌المللی از عراق می‌شود، اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین در خصوص تشکیل سه کمیته‌ کاری در سطح کارشناسی از کشورهای همسایه برای حل مسایل و مشکلات عراق به ویژه درباره همکاری و هماهنگی‌های امنیتی، امور آوارگان و پناهندگان عراقی و سوخت و تجهیزات انرژی توافق بعمل آمد.