محمدعلی حسینی با تایید اظهارات سخنگوی دولت در خصوص سفر احمدی نژاد، به نیویورک برای شرکت در اجلاس شورای امنیت گفت: رییس جمهوری طبق گفته سخنگوی دولت به منظور تبیین و توضیح مواضع ایران در نشست آتی شورای امنیت شرکت خواهند کرد. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران با مثبت و سازنده ارزیابی کردن اجلاس بغداد گفت: اجلاس بغداد ادامه اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه در تهران بود و می‌تواند مقدمات برگزاری اجلاس وزرای خارجه را فراهم کند.

وی با بیان اینکه این اجلاس قدم مهم دولت مالکی به شمار می‌آید، افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش برای خارج کردن عراق از مشکلات فعلی و هرگونه طرح که به تقویت دولت عراق و تثبیت امنیت در این کشور در چارچوب منافع عراق کمک کند حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص وضعیت علیرضا عسگری، معاون وزیر دفاع سابق کشورمان گفت: بخش کنسولی وزارت خارجه هم از طریق سفارت ترکیه و کنسولگری ایران در آنکارا این موضوع را پیگیری کرده‌اند. پلیس اینترپل نیز در این خصوص فعال شد همچنین به تازگی هیاتی به ترکیه اعزام شد و مذاکراتی با مسوولان ترکی در این خصوص صورت گرفت و منتظر پاسخ آنها هستیم. چنانچه نخست وزیر ترکیه تاکید داشتند مسوولان و بخش‌های امنیتی این کشور نیز پیگیر موضوع هستند.

وی در خصوص وضعیت جلال شرفی، دبیر دوم سفارت کشورمان در عراق نیز گفت: وضعیت آقای شرفی نیز از کانال‌های مختلف در حال بررسی است. تماس‌هایی که آقایان متکی و زیباری داشتند و هم چنین در سفر آقای عراقچی به عراق این موضوع را پیگیری کردند و امیدوارم زودتر به نتیجه برسند.

حسینی تاکید کرد: هم دولت عراق و هم نیروهای آمریکایی را مسوول سلامت وی و سایر ماموران کنسولی در عراق می‌دانیم.

وی همچنین اعلام کرد: مکان نگهداری این افراد در بغداد است.