نماینده مردم تهران با استناد به گزارش وزارت نیرو درخصوص تغییر ساعت کار بانک‌ها تصریح کرد بهتر است دولت در یک جلسه فوق‌العاده وغیر رسمی توضیح دهد که چرا نظر کارشناسی وزارت نیرو را قبول نکرده است. به گزارش ایسنا، الیاس نادران در خصوص تغییرنکردن ساعت در سال آینده با بیان اینکه من با گزارش کارشناسی وزارت نیرو موافقم، گفت: فکر می‌کنم مصلحت بهتر آن است که دولت نسبت به این رای کارشناسی تمکین کند.

وی افزود: اگر نظر کارشناسی وزارت نیرو مخالفی هم دارد بیاید و نمایندگان را قانع کند و به این نظر کارشناسی اعتنا کند. عماد افروغ نیز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که بحث تغییرنکردن ساعت موضوعی است که دولت به تنهایی اعلام کرده است، گفت: برخی از مقامات دولتی اعلام آمادگی کرده‌اند که جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس در این خصوص داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این‌که باید تابع نظر کارشناسان باشیم، تصریح کرد: اگر کارشناسان نتوانند در خصوص شاخص‌های تغییر نکردن ساعت به یک توافق برسند و نتوانند در خصوص این شاخصه‌ها اندازه‌گیری واحد داشته باشند مشخص نیست که بر سر چه چیزی باید توافق داشته باشند. نماینده تهران با اشاره به این‌که این نوع نگاه‌ها هیچ نسبتی با آن ادعاهای پیشرفت و فناوری ندارد، اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد دولت بخواهد همه چیز را تجربه کند و شاید دولت این اصرار را نداشته باشد، ولی فکر می‌کنم نظر کارشناسان در خصوص تغییر ساعات روشن است که و این اقدام به صرف ما است.

رییس کمیسیون فرهنگی، خاطرنشان کرد: دولت ممکن است بگوید علت تغییر ساعت رسمی تنها به لحاظ سنجش مصرف انرژی نیست، بلکه به لحاظ ساعت شرعی هم است که باید گفت مگر ساعت شرعی وحی منزل است که مثلا ساعت ۱۲ باشد، همه این مفاهیم قراردادی و اعتباری است.