سخنگوی شورای‌نگهبان با تاکید بر اینکه شورای ‌نگهبان هیچ مخالفتی با افزایش حقوق و مزایا کارمندان خدمتگزار و شریف دولت ندارد، گفت: گره زدن سرنوشت لایحه خدمات کشوری با افزایش حقوق و مزایای کارمندان اقدامی ناصواب است. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عباسعلی کدخدایی لایحه مدیریت خدمات کشوری را فاقد انسجام لازم و هماهنگی‌های کافی دانست و افزود: این لایحه در صدد ایجاد تحول اساسی و بنیادین در نظام اداری کشور است ، فصول پانزده‌گانه آن در زمینه‌های مختلف، مقرراتی را وضع کرده است.

وی با بیان اینکه تردیدی نیست که نظام اداری کشور نیازمند تحولات اساسی و بنیادین است، گفت: دولت یا مجلس در صورتیکه افزایش حقوق و مزایای کارمندان را ضروری می‌دانند می‌توانند به صورت طرح یا لوایح مستقل یا در لایحه بودجه نسبت به این کار اقدام کنند.

کدخدایی یکی از مهمترین ایراد لایحه مدیریت خدمات کشوری را مغایرت با اصل ۷۵ قانون‌اساسی دانست و خاطرنشان کرد: شورای‌ نگهبان تمام طرح‌ها و لوایحی که بدون تأمین منابع مالی، یا مشخص نکردن طریق جبران آن، برای دولت بار مالی داشته باشد را مغایر اصل ۷۵ قانون‌اساسی تشخیص می‌دهد و آن را به مجلس باز می‌گرداند.

پیشنهاد ۳هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرگزاری فارس سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتراض فرهنگیان نسبت به تخصیص نیافتن بودجه برای لایحه مدیریت خدمات کشوری گفت: در هنگام بررسی جزییات لایحه بودجه سال ۸۶ در صحن علنی مجلس برای اجرایی شدن لایحه مدیریت خدمات کشوری، پیشنهاد سه هزار میلیارد تومانی را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنیم.

وی افزود: این پیشنهاد از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.