دنیای اقتصاد- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست عصر دیروز کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور را تصویب کردند. طی دو روز بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی، ۵۴ نماینده در مخالفت و موافقت با کلیات این لایحه سخن گفتند. دنیای اقتصاد- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست عصر دیروز کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور را تصویب کردند.

از ۲۲۳ نماینده حاضر، به کلیات این لایحه ۱۳۶ نفر رای موافق، ۶۷ نفر رای مخالف و ۱۳نفر رای ممتنع دادند.

در دو روز بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی، ۵۴ نماینده در مخالفت و موافقت با کلیات این لایحه

سخن گفتند.

براساس آئین‌نامه داخلی مجلس ۱۵ تن از نمایندگان باید در موافقت و ۱۵ نماینده دیگر نیز در مخالفت با کلیات لایحه بودجه، نظرات خود را بیان کنند که در جریان بررسی بودجه سال ۱۳۸۶ تعدادی از نمایندگان بخشی‌از وقت خود را در اختیار دیگر نمایندگان قرارداده و در مجموع ۲۶نماینده به عنوان مخالف و ۲۶ نماینده به عنوان موافق با کلیات این لایحه سخن گفتند.

جمعی‌ از نمایندگان، پیشنهادی را مبنی‌بر بازگشت به لایحه دولت تهیه کرده‌اند که امکان‌ دارد پس‌از تصویب کلیات لایحه در صحن علنی مجلس مطرح شود و در صورتی که رای لازم را کسب نکند، تبصره‌های لایحه بودجه ابتدا در بخش درآمدی و سپس در بخش هزینه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر دو میلیون و ۳۱۳ هزارو ۳۳۶ میلیارد و ۵۵۹میلیون ریال است.

منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۶۸۸هزار و ۳۰۷میلیارد و ۷۳۱میلیون ریال خواهد بود.

منابع عمومی مبلغ ۶۳۵هزار و ۹۷۴میلیارد و ۱۵۷میلیون ریال و هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی از آن محل مبلغ ۶۳۵هزار و ۹۷۴میلیارد و ۱۵۷میلیون ریال است.

درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی مبلغ ۵۲هزار و ۳۳۳میلیارد و ۵۷۴میلیون ریال و هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها از آن محل مبلغ ۵۲هزار و ۳۳۳میلیارد و ۵۷۴میلیون ریال است.

براساس این ماده واحده بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر یک میلیون و ۶۷۷هزار و ۶۵میلیارد و ۳۸۹میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ‌بر یک میلیون‌و ۶۷۷هزار و ۶۵میلیارد و ۳۸۹میلیون ریال تعیین شده است.

براساس این ماده واحده به دولت اجازه داده می‌شود درآمدها و سایر منابع مندرج در قسمت سوم این قانون را با رعایت قوانین و مقررات مربوط در سال ۱۳۸۶ وصول و هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و همچنین کمک‌ها و سایر اعتباراتی را که در جداول قسمت چهارم و پیوست شماره یک این قانون در حدود وصولی درآمدها و سایر منابع در سال ۱۳۸۶ با رعایت قوانین و مقررات مربوط و بر اساس شرح عملیات و فعالیت‌های موافقتنامه‌های مبادله شده و تبصره‌های این قانون و بر اساس تخصیص اعتبار، تعهد و پرداخت کند. نمایندگان مجلس پس‌از تصویب کلیات لایحه بودجه، وارد بررسی تبصره‌های این لایحه شدند.