آیدا عزیزی شاد - نمایش «بچه‌های پاک» را می‌توان تحلیل روان‌شناسی از گذشته و حال انسان‌هایی دانست که تمامی کودکی‌شان را دست به گریبان چالش‌های بزرگ و متفاوتی بوده‌اند و این چالش‌ها سبب‌ساز مشکلاتی است که اینک با آن روبه‌رو هستند. این اثر در واقع به دنبال کشف علت‌ها و ریشه‌های آنها است تا ساختن و پرداختن به معلول‌ها. بچه‌های پاک به کارگردانی کریم جوانشیر و با حضور بازیگرانی چون لطف‌ا... سیفی، وحید نفر، احمد اطراقچی، بهنام تشکر، بهروز کاظمی، الهه طاهری، پویا طاطایی و ... در جشنواره تئاتر پلیس به صحنه می‌رود.

جوانشیر در رابطه با متن نمایش خود گفت: در واقع نمایشنامه بچه‌های پاک از ۲۰ اپیزود تشکیل شده که در نیمه اول سال آینده به اجرای عموم خواهد رفت.

با توجه به موضوع نمایشنامه ۷ اپیزود برای اجرا در جشنواره پلیس انتخاب شد.در این نمایش، خلافکارهایی در یک تشکیلات تبهکاری حرفه‌ای مشغول به کارند که هر اپیزود به یکی از شخصیت‌ها اختصاص یافته است که عبارتند از جاعل سند، دلال، آدمکش، گریمور و ... در این کار داستانی وجود ندارد بلکه مانند پازلی است که وقتی کنار هم چیده می‌شود موضوعاتش کامل می‌گردد و مخاطب با چیدن این پازل در ذهن خود با مفهوم کلی نمایش آشنا می‌شود.در این اثر به مناسبات بین این کاراکترها و در عین حال به بررسی روحی و روانی آنها پرداختیم که بر فرض مثال در کودکی‌شان چه اتفاقاتی افتاده و در زندگی اکنون‌شان دچار چه نوع چالش‌هایی هستند.

کارگردان نمایش «حراج» درباره شیوه اجرای این کار تصریح کرد: می‌توانم بگویم که شیوه مدرن را به کار گرفته‌ایم به این شکل که اجرای هر اپیزود با یک معرفی به صورت رئالیستی آغاز می‌شود و هر کدام در تابلوها از تکنیک‌های متفاوت اجرایی بهره‌مندند.در عین سادگی، شاخصه‌های مهمی در این اجرا وجود دارد که ما را تشویق کرد درگیر دکور نشویم. وی در ادامه توضیح داد: این نمایش بسیار ساده و به لحاظ اجرایی متکی به بازی بازیگران است در «بچه‌های پاک» برای ایجاد فضاهای نمایشی از نور بسیار بهره گرفته‌ام و از نظر میزانسن هم کار مدرنی را ارائه داده‌ایم.وی درباره انگیزه خود برای حضور در جشنواره تئاتر پلیس توضیح داد:خیلی وقت بود که می‌خواستم در این جشنواره حضور داشته باشم و در واقع دغدغه اصلی من به عنوان کسی که تئاتر کار می‌کند ، پرداختن به چالش‌های اجتماعی است که جشنواره پلیس فضای مناسبی برای این موضوع بود. باز خورد مخاطبان خیلی برایم اهمیت دارد. در ضمن موضوع این کار بسیار نزدیک به آن چیزی است که مدنظر جشنواره پلیس است. نمایش «بچه‌‌های پاک» در روز چهارشنبه این هفته ساعت ۳۰/۳ بعدازظهر در تالار مولوی به صحنه می‌رود.