تنوع فیلم در ایام نوروز

نگاه‌‌سوم- با نزدیک شدن به آغاز سال ۸۶ و تعطیلات نوروزی، شبکه‌های سیما به تکاپو افتاده‌اند تا با در نظر گرفتن برنامه‌های مناسب بتوانند در تعطیلات نوروز لحظات خوبی را برای بینندگان تلویزیون فراهم آورند. نمایی از فیلم «شب در موزه»

ده‌ها فیلم از آثار شاخص سینمای ایران در کنار مجموعه‌ای از فیلم‌های مطرح سینمای جهان در نوروز ۸۶ از شبکه‌های مختلف تلویزیونی به نمایش در می‌آید. آثاری از مجید مجیدی، بهمن فرمان‌آرا،‌رضا میر‌کریمی، اصغر هاشمی، فریدون حسین‌پور و ابراهیم حاتمی‌کیا که نشان می‌دهد توجه به فیلم‌های ایرانی در نوروز امسال افزایش یافته است.

شبکه اول سیما علاوه بر پخش فیلم‌های ایرانی «اینجا چراغی روشن است» و «وقتی همه خواب بودند» ۱۳ فیلم دیگر را نیز در ساعت ۱۶هر روز به روی آنتن می‌برد که از جمله آنها می‌توان به آثاری چون «ماشین‌ها» نامزد بهترین انیمیشن اسکار، «مادر را از قطار پیاده کن»، «وکیل هادساکر»، «ورطه»، «طوفان در جامائیکا»، «هیات منصفه فراری»، «سیاه و سفید»، «اتاق امن» و «دیوید کاپرفیلد» اشاره کرد. شبکه دو سیما نیز علاوه‌بر فیلم‌های «بید مجنون» و «مجردها»، ۱۴فیلم خارجی «در راه خانه»، «دشت باز»، «شمشیر بدون سایه»، «معجزه برن»، «سوارکاری به نام مرگ»، «شینویی»، «ایتالیایی»، «سوفی شل»، «روزهای شکوه»، «تیغ پنهان» «پنج کودک و آن»، «بلوک ۱۳»، «مامور مالیات» و «پول همه چیز نمی‌شه» را برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته است که در ساعت ۲۳ و ۳۰دقیقه هر شب به روی آنتن می‌رود.

پخش فیلم‌های ایرانی «چند می‌گیری گریه کنی» و «به نام پدر» و آثار خارجی «بازی مرگ»، «نارینا»، «الماس خونین»، «پسر اژدها سوار»، «غریبه در شهر»، «پسران پرواز»، «سیاهچاله و اژدها»، «برمودا»، «حق‌السکوت»، «تیغه‌های جادویی»، «عشق نابرابر» از شبکه سه در ساعت ۲۰ و ۱۵دقیقه بر روی آنتن می‌رود.

شبکه چهار سیما ساعت ۱۷ و ۳۰دقیقه را برای پخش آثار سینمایی در نظر گرفته است و علاوه‌بر «باغ‌های کندلوس» و «یک بوس کوچولو»، فیلم‌های خارجی «بینوایان»، «شارلوت گری»، «جنگجوی حرفه‌ای»، «آخرین تدوین»، «ویدوک»، «راز گالیندر»، «روزنامه»، «یکشنبه طولانی نامزدی»، «قهرمانان»، «ناپولی»، «کلبه حصیری»، «نیکیفور»، «ریو» و «غرغروها» را در ایام نوروز پخش می‌کند.

شبکه تهران با پخش ۴فیلم ایرانی «زیارت»، «قتل آن‌لاین»، «زن بدلی» و «چکمه‌های استالین» به لحاظ پخش تولیدات داخلی پیشتاز است و علاوه‌بر این آثار، فیلم‌های خارجی «گل»، «اگه میتونی منو بگیر»، «راب بی‌هود»، «شب در موزه»، «پلنگ صورتی»، «تاریکی»، «خانه خنجرهای پران»، «کلک تو کلک»، «محافظ»، «افسانه» و «دیوار آتش» نیز در ساعت ۱۴ و ۳۰دقیقه هر روز از این شبکه پخش می‌شود.

نمایش فیلم‌های مطرح و شاخص سینمای جهان از جمله رویکردهای مطلوب و ارزشمند امسال تامین برنامه‌های خارجی تلویزیون است که نه تنها باعث آشنایی هر چه بیشتر علاقه‌مندان سینما به آثار روز دنیا شده است بلکه می‌تواند سلیقه سینمایی مخاطب عام را بالا ببرد.