رییس قوه‌ قضاییه در نامه‌ای خطاب به رییس دادگستری استان تهران اعلام کرد که سرپرست مجتمع امور اقتصادی از مسوولیت فعلی برکنار شود در این نامه آمده است پس از ملاحظه گزارش تفصیلی و نهایی هیات سه نفره مقرر شد موارد زیر اجرا شود.

1 - همانگونه که در حکم قبلی ابلاغی اشاره شد سرپرست مجتمع امور اقتصادی از مسوولیت فعلی برکنار می‌شود و جنابعالی شخصی را به عنوان معاون اقتصادی و رییس مجتمع تعیین کنید.
۲ - به خدمت وحید کربلایی آقاملکی، قاضی رسیدگی کننده به پرونده‌ شهرام جزایری، مجتمع امور اقتصادی خاتمه داده شود.
3 - به خدمت حسین‌زاده، قاضی دیگر مربوط به پرونده‌ مذکور در مجتمع امور اقتصادی خاتمه داده شود.
۴ - رییس زندان اوین از سمت فعلی برکنار شود.
5 - دادسرای انتظامی قضات عملکرد قضات موصوف را از نظر انتظامی بررسی کند.
۶ - دادسرای کارکنان دولت رسیدگی‌های لازم را با فوریت و دقت و قاطعیت و رعایت عدل و انصاف در خصوص مسوولان فوق به عمل آورد.
همچنین آیت‌ا... سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه در نامه‌ای دیگر به رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد هیات ویژه بررسی فرار محکوم شهرام جزایری، موظف است در موعد مقرر، گزارش نهایی در رابطه با تقصیر یا قصور ارتکاب‌ یافته که منجر به فرار این مفسد اقتصادی شده است را تکمیل کند و جنابعالی به عنوان مسوول قضایی محل وقوع جرم نتیجه‌ آن گزارش را در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار دهید. متن این نامه به این شرح است: با توجه به گزارش هیات سه نفره تعیین شده از سوی اینجانب که جنابعالی نیز ضمن آن قرار دارید لازم است به عنوان رییس کل دادگستری استان تهران نسبت به امور زیر اقدام کنید:
۱ - یک نفر از قضات متعهد، شجاع، مومن و باتجربه را به عنوان معاونت اقتصادی دادگستری تهران و رییس مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی تعیین کنید تا با قاطعیت، تدبیر و بر اساس مقررات، پرونده‌های اقتصادی جاری در مجتمع را مدیریت کرده و هر چه سریع‌تر آنها را به سرانجام رساند.
2 - هیات ویژه بررسی فرار محکوم شهرام جزایری، موظف است در موعد مقرر گزارش نهایی در رابطه با تقصیر یا قصور ارتکاب‌ یافته که منجر به فرار این مفسد اقتصادی شده است را تکمیل کند و جنابعالی به عنوان مسوول قضایی محل وقوع جرم نتیجه آن گزارش را در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار دهید.
سرپرست مجتمع اموراقتصادی و رییس زندان اوین از مسوولیتشان بر کنار شدند
3 - در صورت بروز هر گونه تخلف و تقصیر نسبت به مدیران قضایی یا اداری دادگستری یا سازمان زندان‌ها و یا ماموران انتظامی و ضابطان، لازم است سریعا آنان را به مراجع قضایی و انتظامی معرفی تا طبق مقررات قانونی با آنان برخورد قاطع شود.
۴ - سعی کنید در شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی واقع‌گرا بوده و اطلاعات واقعه را بدون بزرگ‌نمایی و پیرایه‌ غیر قضایی به اطلاع مردم شریف و افکار عمومی برسانید.
این در حالیست که رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه از پایان تحقیقات هیات سه نفره بررسی موضوع فرار شهرام جزایری عرب خبر داد. اصغر جهانگیر، عضو هیات سه نفره‌ پیگیری‌ موضوع فرار شهرام جزایری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اتمام تحقیقات این هیات اظهار کرد: هیات سه نفره در چند روز گذشته دستورات ابلاغی رییس قوه قضاییه را با قوت و شبانه‌روزی پیگیری و نتیجه بررسی‌ها را به رییس قوه قضاییه ارائه کردند. به گفته وی، قرار است نتیجه گزارش این هیات توسط آوایی، رییس دادگستری استان تهران و عضو هیات سه نفره به اطلاع عموم برسد.