ایتالیا اعلام کرد: در مذاکرات رومانو پرودی با علی لاریجانی پیشنهاد جدیدی برای حل مساله‌ هسته‌ای ایران ارائه نشده است. به گزارش ایسنا خبرگزاری نووستی با اشاره به دیدار اخیر رومانو پرودی، نخست وزیر ایتالیا با علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به نقل از دفتر مطبوعاتی پرودی اعلام کرد:‌ در جریان مذاکراتی که ۲۱ فوریه انجام شد، مساله‌ هسته‌ای مطرح و در خصوص آن تبادل نظراتی انجام گرفت اما برنامه‌ای مرتبط با روش‌هایی که بتواند به از سرگیری مذاکرات کمک کند و تنش‌های کنونی را کاهش دهد ارائه نشد.

در گزارش دفتر مطبوعاتی نخست وزیر ایتالیا آمده است: در جریان دیدار با لاریجانی مسائل مختلف بین‌المللی از جمله اوضاع افغانستان، لبنان و دورنمای حل مساله‌ خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفت.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که علی لاریجانی روز چهارشنبه گذشته پس از دیدار با سلیم الحص، نخست‌وزیر اسبق لبنان در جمع خبرنگاران گفته بود آقای پرودی ایده‌ای برای حل مساله هسته‌ای ایران داشتند اما به دلیل اینکه درگیر مسائل داخلی کشورشان بودند به زمانی دیگر موکول شد. وی پس از دیدار با العنزی از اعضای پارلمان عراق نیز این خبر را تایید کرده بود.