تکذیب دستگیری جزایری در دبی

یک مقام مسوول در سفارتخانه ایران در امارات با بیان این‌که دلایل مستند و واقعی مبنی بر حضور جزایری در امارات به دست نیامده است، گفت: در امارات متحده عربی طی ۴۸ ساعت اخیر دور جدیدی از فعالیت‌های قضایی و امنیتی شروع شده است. یک مقام مسوول در سفارتخانه ایران در امارات متحده عربی، در مورد اخبار جدید دستگیری شهرام جزایری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی دو روز گذشته خبر جدیدی از دستگیری جزایری در دست نداریم. از زمان اختفای شهرام جزایری در تاریخ ۱/۱۲/۸۵ شایعاتی مبنی بر آمدن جزایری به امارات مطرح شد و به مراجع قضایی اخبار پراکنده‌ای مبنی بر اینکه متهم به امارات فرار کرده واصل شد. این مقام مسوول افزود: در طول سال تعداد زیادی از متهمان که از کشور گریخته بودند با همکاری مراجع ذیصلاح امارات به کشور برگردانده شده‌اند.

وی با بیان اینکه چهارشنبه گذشته شایعات دستگیری جزایری توسط برخی از رسانه‌ها مطرح شد، گفت: این موضوع باعث راه افتادن شایعات گسترده در خصوص دستگیری شهرام جزایری شد اما واقعیت نداشت.

این مقام مسوول از دستگیری برخی افراد که ظاهرا شبیه شهرام جزایری بودند ابراز تعجب کرد و افزود: مراجع ذی‌صلاح اماراتی نیز از رواج شایعات گسترده در مورد دستگیری افرادی شبیه شهرام جزایری اظهار تعجب می‌کردند.

وی با بیان اینکه اخبار پراکنده‌ای وجود دارد اما دلایل مستند و واقعی مبنی بر حضور جزایری در امارات به دست نیامده است، گفت: جزایری شاید در امارات باشد شاید هم در امارات نباشد.

این مقام مسوول افزود: تمام اخبارهای واصله در مورد دستگیری افرادی شبیه شهرام جزایری دقیق نبوده و هیچکدام از مراجع ذیصلاح اماراتی اعلام نکرده‌اند که کسی را دستگیر کرده‌اند اما برخی اخبار پراکنده مبنی بر این موضوع وجود داشته است. ما انکار نمی‌کنیم که مراجع ذیصلاح امارات تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه داشته‌اند.

جزایری مدیرعامل دو شرکت داخلی شده بود

شهرام جزایری عرب در تاریخ ۲۷ دی‌ماه سال‌جاری به سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری شهاب مبین و چهار روز بعد یعنی در تاریخ اول بهمن نیز عضو هیات‌مدیره شرکت تازه تاسیس دهکده طلایی ایلیا با سرمایه یک‌میلیارد تومان شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی به طور فوق‌العاده مورخ ۲۷/۱۰/۸۵ شرکت سرمایه‌گذاری و تجارت بین‌المللی شهاب مبین که در تاریخ ۳۰/۱۰/۸۵ واصل شد، تمامی سهام بی‌نام شرکت به با نام تبدیل در نتیجه ماده ۴ اساسنامه به شرح ذیل اصلاح شد.

بنابراین گزارش، سرمایه شرکت مبلغ یک‌میلیارد ریال منقسم به یک‌میلیون سهم یک‌هزار ریالی بانام که تماما پرداخت شده است.

بنابر تصمیم مجمع این شرکت، تعداد اعضای هیات‌مدیره از ۳ نفر به ۵ نفر افزایش یافت و ماده مربوطه در اساسنامه به شرح فوق اصلاح شد. همچنین شهرام جزایری‌عرب و محمدمنصور جزایری‌عرب و مهرداد پاکبازنیا و اردوان‌فرد و خانم شهین صدق‌امیر به عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب شدند که شهرام جزایری‌عرب به سمت رییس هیات‌‌مدیره و مدیرعامل و مهرداد پاکبازنیا به سمت نائب رییس هیات‌‌مدیره تعیین شدند.

امضای تمامی اوراق و اسناد تعهدآور از جمله چک و سفته و برات و عادی و اداری و عقوداسلامی با امضای مدیرعامل یا هریک از اعضای هیات‌‌مدیره همراه با مهر شرکت معتبر است. همچنین شرکت دهکده طلایی ایلیا سهامی‌عام نیز در تاریخ ۱/۱۱/۱۳۸۵ تحت شماره ۲۹۰۱۲۳ و با سرمایه ۱۰‌میلیارد ریال به ثبت رسیده و در تاریخ ۱/۱۱/۱۳۸۵ از لحاظ امضای ذیل دفاتر تکمیل گردیده است. برخی اعضای هیات‌مدیره این شرکت مشابه شرکت سرمایه‌گذاری شهاب مبین با مدیر‌عاملی شهرام جزایری عرب هستند.