در پی اصرار کمیسیون تلفیق مجلس به بنزین 150 تومانی در سومین رای‌گیری خود، دو شب پیش جلسه‌ای در دفتر رییس‌جمهور با حضور آقایان باهنر، توکلی و عبداللهی با آقایان احمدی‌نژاد، داوودی و دانش جعفری تشکیل شده و رییس‌جمهور ضمن درخواست از مجلس برای تصویب پیشنهاد دولت از آمادگی قطعی برای سهمیه‌بندی بنزین از خرداد 86 خبر داده است.

واکنش رییس جمهوری به بنزین ۱۵۰ تومانی
در پی مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اصلاح مصوبه خود درباره قیمت بنزین، شب گذشته چهار نفر از اعضای این کمیسیون در دیدار با رییس‌جمهور و تیم اقتصادی کابینه به بررسی این موضوع پرداختند.به گزارش سایت «الف»، در این جلسه که با حضور باهنر، توکلی و عبداللهی از مجلس و نیز احمدی‌نژاد، داوودی و دانش جعفری در دفتر رییس‌جمهور تشکیل شد، احمدی‌نژاد با دفاع از درخواست دولت از مجلس درباره بنزین، خواستار تصویب پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 86 درباره بنزین در هنگام رای‌گیری در صحن علنی مجلس شد. دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده است که اجازه یابد با سهمیه‌بندی بنزین تولیدی در کشور و اجازه واردات فقط 5/2میلیارد دلار بنزین در سال آینده، به تدبیر خود، مصرف و واردات بنزین را مهار کند. در این جلسه باهنر نایب رییس مجلس در پاسخ به درخواست رییس‌جمهور گفت: امسال و در قانون بودجه سال 85 نیز دولت مکلف بود مصرف بنزین را مهار کند، اما در عمل این کار را انجام نداد، حال چه ضمانتی است که سال آینده دولت برای سهمیه‌بندی و مصرف بنزین واقعا اقدام کند؟ در ادامه دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر مخالفت دولت با افزایش قیمت بنزین، از آمادگی قطعی دولت برای سهمیه‌بندی عرضه بنزین به وسیله کارت هوشمند سوخت از خردادماه سال 86 خبر داد.
آخرین اخبار از جو عمومی نمایندگان مجلس درباره بنزین حاکی است با وجودی که بسیاری از نمایندگان با مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بنزین ۱۵۰تومانی مخالفند، اما به دلیل کوتاهی دولت در اجرای تبصره ۱۳ بودجه ۸۵ و مهار مصرف بنزین، باز گذاشتن دست دولت برای مهار مصرف بنزین در سال آینده را به مصلحت نمی دانند و معتقدند مجلس باید در لایحه بودجه اجرای این کار را به دولت تکلیف کند.