مصطفی پورمحمدی وزیر کشور در خصوص تغییر ساعت رسمی در کشور گفت: کارشناسی بسیار زیادی در ایران و سایر کشورها در این باره انجام شده و مهمترین دلیل این تغییر ساعت کاهش انرژی و سوخت و مصرف برق است. وی با اشاره به این که تغییر ساعت رسمی در سال‌جاری انجام نشده است، گفت: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۶۰‌درصد مردم از یکسان بودن زمان در طول سال راضی هستند، چرا که معتقدند به آنها آرامش بیشتری می‌دهد.

پورمحمدی با اشاره به این که در پانزده سال گذشته هر سال ساعت رسمی کشور عقب و جلو کشیده شده است، گفت: تنها معیار سنجش نتایج این تغییر بررسی وضعیت سال ۸۵ است و اگر به این نتیجه برسیم که این تغییر ساعت، تغییر فاحشی در مصرف انرژی نداشته است، ضرورتی نیست که بیش از این مردم را اذیت کنیم.

به گزارش ایسنا وی در خصوص چهارشنبه آخر سال نیز به خبرنگاران گفت: براساس برنامه پیشنهاد شده قرار است مراسم آخرین چهارشنبه سال، ۲۳ اسفند ماه برگزار شود؛ چرا که در صورت برگزاری این مراسم در شب عید، منازل و کوچه‌ها با آلودگی‌های ناشی از احتراق مواد و غیره روبرو می‌شود.

وی تجربه آخرین چهارشنبه پارسال را مناسب دانست و گفت: در عین حال مراکز تولیدکننده مواد محترقه غیر مجاز هم اکنون در حال کنترل هستند و افراد سوءاستفاده کننده را شناسایی کرده و به آنها با فراخوان تذکر داده‌ایم و از سویی دیگر از اولیای دانش‌آموزان نیز می‌خواهیم با دقت نظر بیشتر این مراسم را پیگیری کنند، تا شاهد کمترین حادثه در این روز باشیم.