نگاه سوم - شبکه‌های تلویزیونی در روزهای پایانی هفته جاری که تنها دو هفته تا پایان سال ۸۵ فاصله دارد، به پخش فیلم‌هایی از کارگردانان مطرح سینمای جهان اقدام می‌کنند و روزهای پنجشنبه و جمعه جاری آثاری از جورج کلونی، جوئل کوئن، ژان ژاک آنو و از تلویزیون پخش می‌شود. کارگردانانی که برای هر بیننده‌ای ایجاد هیجان می‌کند. گلایه‌های که به سیما است زمان پخش این فلیم‌هاست که بیننده در مواقعی برای دیدن یک فیلم باید تا دقایقی پس از پایان شب‌ بیدار بماند.

اگرچه تنها دو هفته به پایان سال ۸۵ باقی مانده است، امیدواریم در سال جدید زمان مناسب‌تری برای پخش فیلم‌ها مشخص شود.

امروز فیلم سینمایی «شب‌بخیر و موفق باشی» در قالب برنامه «سینما یک» پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی «جورج کلونی»، فضای پر سوءظن و وحشت دهه ۵۰ را که سناتور مک کارتی با دستگاه تفتیش عقاید خود، سینماگران و روشنفکران آمریکایی را به دلیل گرایش‌های چپ گرایانه‌شان به ستوه آورد، بازآفرینی می‌کند. شبکه اول سیما همچنین، جمعه ساعت۱۶ فیلم تلویزیونی «همیشه مادر»‌ را به روی آنتن می‌برد. این فیلم توسط شاهد احمدلو براساس فیلمنامه‌ایی از حمیدرضا گرشاسبی و با بازنویسی علیرضا کاظمی‌پور کارگردانی شده است، در این تله فیلم بازیگرانی چون حمیدرضا پگاه، ماه چهره خلیلی و الیکا عبدالرزاق نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. فیلم سینمایی «بارتون فینک» جمعه ساعت ۱۷ و۳۰ دقیقه همراه با نقد و بررسی از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی جوئل کوئن محصول کشور امریکا است ودرباره نمایشنامه نویسی ساکن نیویورک است که از طرف هالیوود برای کار به لس‌آنجلس فراخوانده می‌شود و انتخاب این دعوت برای او با ماجراهایی همراه است. فیلم سینمایی «دشمن پشت دروازه ها»، جمعه ساعت ۲۲و ۳۰دقیقه از برنامه «صد فیلم» شبکه سه به روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی ژان ژاک آنو در سال ۲۰۰۱ ساخته شد و آلن گدار فیلمنامه این فیلم ۱۳۱دقیقه‌ای را در ژانر اکشن، درام، تاریخی و تریلر نوشت.

«دشمن پشت دروازه‌ها» محصول مشترک کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان و ایرلند است و جود لاو، اد هریس، باب هاپکینز، ریچل ویتس و ران پرلمن در آن به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم درباره واسیلی زایتسف تک تیرانداز ارتش روسیه است که آلمانی‌ها قصد دارند او را به قتل برسانند. فیلم سینمایی «در تعقیب قاتل ۲» نیز امروز ساعت ۲۰ از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی جری بسی کوریتی محصول سال ۲۰۰۰ است و بازیگرانی چون کارن لیبلانس و پیتر آتربیچ در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره زنی است که به قتل می‌رسد و کارآگاهان پلیس در جست‌وجوی قاتل هستند. فیلم «شرکت» نیز فردا ساعت ۱۰ و ۴۵دقیقه از شبکه سه تکرار می‌شود. سیدنی پولاک در سال ۱۹۹۳ «شرکت» را بر مبنای فیلمنامه‌ای از دیوید ریب و رمانی از جان گریشام جلوی دوربین برد. در این فیلم آمریکایی تام کروز، جین هکمن، اد هریس، هالی هانتر، دیوید استراترن و جین تریپل هورن به ایفای نقش پرداختند. فیلم سینمایی «بخشش» نیز ساعت ۲۰ و ۳۰دقیقه جمعه، در قالب برنامه سینما چهار از تلویزیون پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی یان گابریل و تهیه‌کنندگی جرمی ناتان محصول سال ۲۰۰۴ آفریقای جنوبی است. بخشش در مدت زمان یک ساعت و ۵۲ دقیقه در ژانر درام قرار می‌گیرد و بازیگرانی چون کوآنتینا آدامز، کریستوفر دیویدز، زین میس و دنیس نیومن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم سینمایی «می‌خواهم با تو باشم» فردا ساعت ۱۳و۳۰ دقیقه از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم با بازی سوزان لنینگ و سایمن روهاک درباره زنی است که شوهرش به دلیل اعتیاد، رفتار خصمانه‌ای با او دارد به نحوی که دوست نزدیک زن و پدرش بارها از وی می‌خواهند که از همسرش جدا شوند ولی مشکل این جا است که مرد هنگامی که تحت تاثیر مواد مخدر نیست، بسیار مهربان است و همین مساله جدایی از او را برای زن دشوار می‌کند.