دنیای اقتصاد - مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهادهایی خواستار اجرایی شدن سیاست‌های اصل چهل و چهارم قانون اساسی شد. به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی مرکز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات اقتصادی با اشاره به لزوم اصلاح، ذهنیت، افکار عمومی در مورد خصوصی‌سازی، خواستار شفاف‌سازی اطلاعات و ترویج فرهنگ‌ سهامداری و تعاون در کشور شد و افزود: الزامات قانونی و ساختاری نیز در این باره باید مد نظر قرار گیرند.

دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌ها در ادامه با ارائه پیشنهاداتی تاکید کرد: در درجه اول دولت باید در اعمال سیاست‌های خود، در این زمینه، به نحوی عمل کند که مردم اعتماد لازم را نسبت به اجرای وعده‌های مسوولان پیدا کنند و در همین حال دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادها گام ‌اساسی در زمینه امن‌کردن فضای کسب و کار کاهش ریسک‌های تجاری و غیرتجاری در کشور بردارند.

مرکز پژوهش‌ها همچنین با بیان این مطلب که سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری باید در یک فضای کاملا رقابتی عرضه شده و اطلاعات آنها به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: نظام تامین اجتماعی کشور نیز باید به نحوی تقویت شود که از عوارض ناشی از واگذاری‌ها در بخش نیروی انسانی شاغل جلوگیری کند.