طبق مصوبه کمیسیون تلفیق دولت موظف شد برای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز کردن خودروهای سنگین و سبک موجود با اولویت خودروهای حمل و نقل عمومی تا سقف ۴۰۰هزار دستگاه اقدام کند. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مهدی مفتح، مخبر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۸۶ در گزارش خود به خبرنگاران درباره مصوبات این کمیسیون گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق دولت موظف شد برای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز کردن خودروهای سنگین و سبک موجود با اولویت خودروهای حمل و نقل عمومی تا سقف ۴۰۰هزار دستگاه اقدام کند.

وی همچنین از موظف کردن شرکت ملی نفت ایران برای ساخت جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی خبر داد. بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق ۲۰ درصد از بیمارستان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت هیات‌ امنایی اداره خواهند شد. این پیشنهاد در لایحه دولت ۱۰درصد ارائه شده بود که کمیسیون تلفیق با افزایش آن به ۲۰ درصد موافقت کرد. همچنین بر اساس مصوبه دیگر دولت موظف شد برای بهره‌برداری همه مردم از خدمات درمانی اقدام به بیمه همگانی کند. طبق یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق شاغلان و بازنشستگان در صورتی که فرزندان، پدران، مادران، نوادگان و خواهران آنها به شرط نداشتن شوهر، برادران کمتر از ۲۰ سال و یا کمتر از ۲۵ سال در حال تحصیل که تحت پوشش هیچ گونه بیمه قرار ندارند می‌توانند افراد یاد شده را بیمه کنند.

وی در مورد مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق گفت: مقرر شد ۵۰درصد از درآمد حاصل از افزایش قیمت فروش سیگار از سهم سازمان تربیت بدنی در این بند به ورزش روستایی اختصاص یابد.