این در حالی است که جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: گزارش‌هایی در خصوص حضور شهرام جزایری در یکی از کشورهای عربی به ما رسیده است که در صدد اعزام یک گروه از پلیس ایران به آن کشور هستیم. حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شهرام جزایری گفت: پس از ارائه گزارش از حضور وی در یکی از کشورهای عربی با مشخصات جعلی پیگیری‌هایی از طریق پلیس ایران و اینترپل با پلیس کشور فوق صورت گرفت و تمام مدارک و مستندات و حکم قضایی جهت بازداشت شهرام جزایری به آن کشور ارسال شد.

معاون اول رییس قوه قضاییه نیز در این خصوص گفت: نیروهای امنیتی با پیگیری دادستان تهران، اقدامات گسترده‌ای برای دستگیری شهرام جزایری انجام داده‌اند و فقط بخش قضایی پیگیر این امر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی، درباره با پرونده شهرام جزایری، به هیات تشکیل شده از سوی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: هیاتی متشکل از دادستان انتظامی قضات، رییس کل دادگستری استان تهران و رییس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، تشکیل شده و به طور حتم نتیجه را قبل از موعد مقرر اعلام خواهند کرد.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص افرادی که در ارتباط با فرار شهرام جزایری دستگیر شده‌اند، گفت: تا اعلام نظر هیات متشکله، منتظر بمانید.