نشست دوشنبه شب لندن پنج عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان به منظور بررسی قطعنامه جدید علیه ایران برگزارشد اما شرکت‌کنندگان در این نشست به نتیجه خاصی دست نیافتند. خبرگزاری آسوشیتدپرس در همین رابطه گزارش داد، قرار است اعضا ۱+۵ روز پنج‌شنبه از طریق کنفرانس تلفنی کار بر روی قطعنامه را ادامه دهند.سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: واشنگتن خواهان آن است که قدرت‌های جهانی در خصوص تشدید معتدل تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران توافق کنند. شان مک کورمک، اضافه کرد: انتظار دارم ماهیت قطعنامه (جدید علیه ایران) رو به رشد باشد. این قطعنامه طراحی شده است تا به طور نسبی فشار به تهران را افزایش دهد. مک کورمک افزود تحریم‌های اقتصادی محدود علیه ایران که در ماه دسامبر اعمال شد نتایج متعجب‌کننده‌ای داشته است. وی خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره لزوم پیشرفت به سوی قطعنامه شورای امنیت در خصوص تحریم‌ها توافق کردیم. به گفته این سخنگو، نمایندگان گروه شش در لندن همچنین توافق کردند که لازم است دوباره به طور واضح به دولت ایران اعلام کرد که راه برای مذاکرات همچنان باز است.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت که به احتمال قطعنامه دوم شورای امنیت سازمان ملل با تحریم‌هایی اقتصادی علیه ایران که به فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد، به زودی به تصویب شورا می‌رسد. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از فیلیپ دوست بلازی، وزیر امور خارجه فرانسه گزارش داد:‌ محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ما گفت ایران با اجرای قطعنامه ۱۷۳۷ بسیار‌بسیار فاصله دارد.

وی افزود: به همین دلیل است که فکر می‌کنم باید قطعنامه دومی وجود داشته باشد. بلازی مدعی شد: شانس زیادی وجود دارد که ما به سرعت بتوانیم همگی با هم از جمله با روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره قطعنامه دومی با تحریم‌های اقتصادی توافق کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز ضمن تاکید بر درخواست از ایران برای بازگشت به میز مذاکرات گفت: مسیری که ایران طی می‌کند مسیر خطرناکی است. از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه چین که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد،‌ با اشاره به مساله هسته‌ای ایران گزارش داد: موضع‌ ما منسجم است، ما طرفدار یافتن راه‌حلی از طریق ابزار دیپلماتیک و مذاکرات مسالمت‌آمیز هستیم.

لاریجانی:

زمان امتیاز گرفتن و امتیاز دادن نیست

علی لاریجانی با اشاره به مذاکراتش با البرادعی گفت: البرادعی مذاکرات را بر اساس اصولی مطرح می‌کرد که این اصول از دیدگاه ما نیز مورد توجه است و فکر می‌کنیم بر اساس آنها می‌توان مذاکرات سازنده‌ای را داشت. به گزارش ایسنا علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پس از دیدار با نخست‌وزیر سابق لبنان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی اظهار داشت: الان وقت امتیاز گرفتن و امتیاز دادن نیست مهم این است که ما بتوانیم مسیر معقولی را برای حل مساله هسته‌ای پیدا کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سفر اخیرش به اروپا و دیدار با مقامات کشورهای ایتالیا گفت: آقای پرودی ایده‌ای برای حل مساله هسته‌ای ایران داشتند، اما چون درگیر مسائل داخلی کشورشان شدند این مساله به زمانی بعد موکول شد. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: از ابتدا قرار نبود در ۲۲ بهمن درباره راه‌اندازی ۳۰۰۰ سانتریفیوژ اتفاق خاصی بیفتد و هیچ وقت چنین چیزی گفته نشده بود. ایران طبق برنامه‌ای که از پیش به آژانس داده است برنامه هسته‌ای خود را دنبال می‌کند.