علی لاریجانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، گفت: در دیدار با آقای رومانو پرودی، وی ایده خوبی برای حل مساله داشت که قرار شد بعدا خودش پیگیری کند و با ما در میان بگذارد.
لاریجانی افزود: البته ایده پرودی ابتدایی است و باید پخته شود. لاریجانی در پی اصرار خبرنگاران در خصوص محتوای ایده پرودی گفت: چون این ایده علنی نشده است برای دانستن محتوای آن باید صبر کنید. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین به دیدار خود با «محمد البرادعی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: آقای البرادعی نیز سه اصل را برای حرکت سازنده مطرح کرد. لاریجانی، تلاش‌های البرادعی را مثبت ارزیابی کرد.

معاون اول رییس‌جمهور، با تاکید بر تثبیت غنی‌سازی 5/3درصدی خبر داد:
استفاده صنعتی از انرژی هسته ای
معاون اول رییس جمهور اعلام کرد: ایران به زودی وارد طرح استفاده صنعتی از انرژی هسته‌ای خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز داودی معاون اول رییس‌جمهوری که در نخستین همایش استانداردسازی رفتار پلیس سخن می‌گفت با اشاره به این که ایران اکنون جزو 7 کشور هسته‌ای جهان است‌، افزود: کشورهای بزرگ مجبورند با ایران به عنوان کشوری که پیگیر اهداف هسته‌ای خود است، مذاکره کنند. ما تا پیش از 22 بهمن سال گذشته به غنای سه و نیم ‌درصدی سوخت هسته‌ای دست یافتیم و در 22 بهمن امسال آن را تثبیت کردیم و به زودی وارد طرح استفاده صنعتی از انرژی هسته‌ای خواهیم شد.
وی با یادآوری این که در انرژی هسته‌ای به دنبال سلاح و بمب نبوده بلکه در پی نهادینه‌سازی دانش و تفکر هسته‌ای در ایران هستیم، گفت: صدور قطعنامه اعمال تحریم علیه ایران، تاثیری نداشته است و در راه ممانعت از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای هیچ حرکتی موثر نخواهد بود. معاون اول رییس جمهوری همچنین از آغاز کارشناسی در خصوص تغییر ساعت در نیمه نخست سال‌ جدید خبر داد و گفت: فعلا در نظر نداریم تغییری در ساعت صورت دهیم، اما با اتمام کارشناسی در این باره، نتیجه آن را به طور رسمی اعلام می‌کنیم.