غزال صادقی- معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد روز گذشته در جمع انیمیشن‌سازان و خبرنگاران گفت: انیمیشن ایران رقیب اصلی مکتب دیزنی است. مهندس جعفری‌جلوه همچنین عنوان کرد: سینما به وسیله انیمیشن است که به تکامل می‌رسد، جان می‌گیرد و به عالمی که می‌باید پر می‌کشد. نسبت وسیعی میان سینما و انیمیشن برپاست و در یک تعریف ساده‌تر می‌توان گفت: سینما حرکت عکاسی است و انیمیشن جان بخشیدن به نقاشی و همیشه نقاشی در جایگاه بالاتری نسبت به عکاسی قرار دارد.

معاون سینمایی وزارت ارشاد گفت: امروزه میدان‌دار اصلی انیمیشن، محصولات تولیدی کمپانی دیزنی، زاگرب و شرق دور است و اگر راه برنامه‌ریزی درست و مستمر داشته باشیم می‌توانیم به عنوان یک رقیب برای این سه مکتب باشیم.

جعفری جلوه همچنین یادآور شد: ما ذخایر انبوهی را برای ساخت انیمیشن در ادبیات خود داریم که این سوژه‌ها می‌توانند فرهنگ شرق و اسلامی را به کشورهای دیگر جهان نیز نشان دهند. جعفری‌جلوه با اشاره به فعالیت‌های مرگز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: در حال حاضر این مرکز توجه به یکی از گونه‌های ویژه انیمیشن را در دستورکار خود دارد و با توجه به امکانات خود کارهای را انجام داده است که ازجمله می‌توان طراحی بانک جامع انیمیشن را نام برد.

جعفری‌جلوه تصریح کرد: انیمیشن به دلیل نسبتی که به شکل و مضمون، او خیال دارد یکی از مجال‌های اصلی یا پنجره حقیقی‌تر مبانی معرفتی و عمق نگاه شرقی است.

جعفری جلوه انیمیشن را نیازمند حمایت‌های نهادهای متمرکز و مستقل دانست و گفت: یکی از فرصت‌هایی که به انیمیشین‌ مجال بروز می‌دهد بنیاد ملی‌سازی‌های رایانه‌ای است اما اندیشه مستقل انیمیشن ذهن را درگیر می‌کند و اقدام عملی می‌طلبد. انیمیشن، ما به دلیل ساختار فرهنگی و صداقت در روایت حقیقت و حکمت شرقی و ژرفای خیال‌انگیز و متکی به تجربیات تکنیکی خواهد توانست موثرتر و ماندگارتر حرکت کند. معاون سینمایی وزارت ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم درخصوص اکران فیلم‌های انیمیشن چندین اثر کوتاه را در قالب یک فیلم بلند در سانس‌های ۹۰دقیقه‌ای به نمایش بگذاریم یا به گونه‌ای این آثار را در تلویزیون پخش کرد.

ما از این طریق می‌توانیم به سمت مخاطب منطقه‌ای و جهانی حرکت کنیم.