نهمین جشنواره تئاتر تجربه به کار خود پایان داد

نگاه سوم - طی مراسمی در تالار شهید آوینی دانشگاه تهران، برگزیدگان نهمین جشنواره سراسری تئاتر تجربی در ۹ رشته معرفی شدند. در ابتدای مراسم دکتر محمدباقر قهرمانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نهمین جشنواره تئاتر تجربه، گفت: این جشنواره یادآور پنج قرن میلادی است که فضای جشنواره تئاتری را که در ماه‌هاری مارس و در بلندی‌های تپه آلپ برگزار می‌شد یادآور می‌کند.

در ادامه این مراسم تندیس جشنواره تئاتر تجربه توسط نعمه ثمینی و بهروز بختیاری به پروفسور هانس‌تیس له‌مان، استاد پژوهشگر برشت‌شناس اهدا شد. سپس جوایز بخش نمایشنامه‌خوانی و پژوهش توسط بختیاری و ثمینی به برگزیدگان اهدا شد.

در بخش نمایشنامه‌خوانی، احسان فلاحت‌پیشه برای نمایش «خشت خام» نفر اول و طلا معتضدی برای «مثل گلابی کال» و سعید خواجه فضلی برای «برف پر حرف زمستانی» به طور مشترک عنوان نفر دوم را کسب کردند. در بخش پژوهش نیز زهره براتلو برای پژوهش «بررسی ویژگی‌های نمایشنامه‌های مینی‌مالیستی» به عنوان نفر اول معرفی شد.

مجید سرسنگی، مدیر گروه نمایش پردیسان هنرهای زیبا در این مراسم گفت: «جشنواره تئاتر تجربه بعد از ۹سال همچنان طراوت و نشاط دارد و هر سال که آن می‌گذرد بر فضای جشنواره به لحاظ تکنیکی و تجربیات تئاتری افزوده می‌شود.»وی افزود: «تئاتر دانشگاهی و دانشجویی به‌رغم همه مشکلات و تنگناهایی که پیش روی آن قرار دارد با رویکرد خوبی در سال‌های اخیر برخوردار بوده است و حضور بسیاری از دانشجویان در گروه‌های تئاتری و برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه‌های دیگر نویدبخش حرکت تازه‌ای در این بخش است.»

در بخش «خلاقیت در متن» سلما رفیعی برای متن «دیدار غم‌انگیز سیاوش در برابر سیاوش» توانست رتبه اول را کسب کند و کیمیا موسوی برای بازی در نمایش «درس» عنوان اول در رشته بازیگر زن را کسب کرد. در بخش طراحی صحنه نیز پریناز آل‌آقا به عنوان نفر اول و مهدی شاهی‌پیری برای نمایش «لایرتیس» نفر اول معرفی شدند.

در بخش کارگردانی سارا فرزادفر و پریناز آل‌آقا به ترتیب برای دو نمایش «لایرتیس» و «درس» به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند. سارا فرزادفر همچنین توانست عنوان اول بخش نمایشنامه‌نویسی را نیز کسب کند. هیات داوران نمایش «زن و بادکنک‌ها» به کارگردانی بهناز نادری را در بخش «خلاقیت در اجرا» مورد تقدیر قرار دادند.