کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا: آماده‌ام در هر زمانی با همتای ایرانی‌ام یا یک نماینده ایرانی دیدار کنم، به شرطی که ایران فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی را به حالت تعلیق درآورد.
علی لاریجانی: اگر آمریکا از کانال‌های رسمی درخواست مذاکره با ایران را بدهد و معلوم شود که این یک مذاکره سازنده و منطقی خواهد بود، ما آماده‌ایم تا این درخواست را با نگاه مثبت بررسی کنیم

وزیر امورخارجه آمریکا:
ایران به دنده عقب نیاز ندارد
کاندولیزا رایس بار دیگر اعلام کرد که اگر تهران برنامه هسته‌ای‌اش را متوقف کند آمریکا به مذاکرات مستقیم به ایران وارد می‌شود. به گزارش (ایسنا)، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا که در واشنگتن صحبت می‌کرد، گزارش داد: آماده‌ام در هر زمانی با همتای ایرانی‌ام و یا یک نماینده ایرانی دیدار کنم به شرطی که ایران فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی و بازفرآوری را به حالت تعلیق درآورد. این باید علامت روشنی باشد.
وی در پاسخ به سخنان روز ‌‌یکشنبه احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران مبنی بر این که قطار هسته‌ای ایران ترمز و دنده عقب ندارد گفت: ایرانی‌ها «‌به دنده عقب نیاز ندارند. لازم است که آنها متوقف شوند و آن گاه ما می‌توانیم بر سر میز برویم و درباره چگونگی حرکت به جلو صحبت کنیم.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایران مسیری دیگر را در برابرش دارد که می‌تواند آن را طی کند. اگر فعالیت‌های غنی‌سازی و بازفرآوری را آن طور که جامعه بین‌الملل خواسته تعلیق کند، ما همگی حاضریم مذاکراتی در مقیاس گسترده در هر زمان و هر مکانی با آنها داشته باشیم.
دبیرشورایعالی امنیت ملی ایران: آمریکا درخواست رسمی بدهد
در همین حال دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران که برای دیداری رسمی به آفریقای جنوبی سفر کرده است در گفت‌وگو با «ایرنا» اعلام کرد: اگر آمریکایی‌ها آنطور که ادعا می‌کنند، مایل به مذاکره با ایران هستند، باید درخواست رسمی بدهند و آنگاه ایران این موضوع را با نگاه مثبت بررسی خواهد کرد.
علی لاریجانی افزود: اگر آمریکا از کانال‌های رسمی درخواست مذاکره با ایران را بدهد و معلوم شود که این یک مذاکره سازنده و منطقی خواهد بود، ما آماده‌ایم تا این درخواست را با نگاه مثبت بررسی کنیم.
لاریجانی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که گفته است، واشنگتن آمادگی دارد، با ایران، به شرط تعلیق برنامه غنی‌سازی اورانیوم، وارد مذاکره شود، گفت: ما برای این نوع موضع‌‌گیری‌ها که از طریق کانال‌های رسانه‌ای انجام می‌شود، اعتباری قایل نیستیم.
وی افزود: آنها با صحبت کردن از طریق رسانه‌ها، اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد: اگر کسی می‌خواهد با ایران مذاکره کند، باید پیام رسمی بدهد و ‌ایران به طور اصولی از مذاکرات عادلانه، در جهت حل و فصل اختلافات موجود، استقبال می‌کند.
لاریجانی پیش شرط‌های آمریکا را برای انجام مذاکره با ایران غیرقابل قبول دانست و افزود: این یک حرکت اصولی نیست، برای اینکه منظور از مذاکره دست یافتن به یک راه‌حل است.
وی ادامه داد: قرار دادن پیش شرط، یعنی اینکه نتیجه مذاکره را قبل از انجام آن تعیین کنند و به همین دلیل، این سیاست تاکنون جواب نداده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی دولت آمریکا را به تشدید بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه متهم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست ایجاد ثبات و آرامش را در منطقه دنبال می‌کند.