پنجمین جشنواره تئاتر پلیس برگزار می‌شود - ۸ اسفند ۸۵

نگاه سوم- پنجمین جشنواره تئاتر پلیس دهم اسفندماه در سه بخش صحنه‌ای، کودک و تئاتر خیابانی توسط گروه‌های پلیس آزاد برگزار می‌شود. نشست خبری این جشنواره با حضور حسین سوادکوهی،‌ دبیر جشنواره، نادر تقی‌پور و معاون تبلیغات و اصحاب رسانه‌ها برگزار شد.

تقی‌پور در این مراسم گفت: مهم‌ترین و اولین وظیفه پلیس،‌انجام وظایف سازمانی است اما در نیروی پلیس گروهی به نام هنر شکل گرفته که هدف آن تعامل با مردم جامعه است. وی همچنین ادامه داد: هنر نمایش یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مردم است. ساماندهی گروه‌های هنری نیروی انتظامی، جذب و شناسایی پرسنل مستعد در هنر نمایش است تا نیروی انتظامی بتواند فعالیت و عملکرد خود را با زبان هند نیز مورد بازبینی قرار دهد.

سردار تقی‌پور به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش بیرون سازمانی هم ایجاد تعامل با آحاد جامعه، معرفی چهره‌ خدوم پلیس، جلب مشارکت در بحث ایجاد امنیت پایدار، تغییر ذهنیت مردم با پلیس، ‌رسیدن به راه‌کارهای مناسب در پیشگیری اجرایم اجتماعی و بیان عملکرد و دشواری‌های کار پلیس را از اهداف اصلی خود قرار دادیم.

سوادکوهی ادامه داد: از آنجا که نیروی پلیس در مواجه مستقیم با بزهکاری‌های جامعه قرار دارد باید این مساله مورد توجه قرار گیرد و از تمام ابزارهای موجود برای کالبد شکافی این مساله با استفاده از هنر تئاتر استفاده کنیم.

دبیر جشنواره پنجم تئاتر پلیس گفت: پس از اعلام فراخوان ۱۱۲متن به دبیرخانه جشنواره رسید که ۹۲نمایش‌نامه برای حضور در بخش صحنه و ۲۰طرح و ایده برای حضور در بخش خیابانی متقاضی شده بودند و پس از مرحله بازخوانی ۴۲نمایش به مرحله بازبینی راه یافتند که این آثار در اداره تئاتر توسط هیاتی متشکل از سرهنگ حسین سوادکوهی،‌ کیومرث مرادی و بنده بازبینی شد.

در نهایت ۲۴اثر به بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای راه یافت که از این تعداد ۱۶نمایش توسط نیروی انتظامی و هشت نمایش توسط گروه‌های آزاد، آماده اجرا شده‌اند. در بخش خیابانی پنج نمایش توسط گروه‌های انتظامی و چهار نمایش توسط گروه‌های آزاد اجرا خواهد شد. وی با بیان اینکه در جشنواره امسال نمایش‌های بخش مسابقه و گروه‌های آزاد و انتظامی به صورت مشترک داروی خواهد شد، افزود: در مجموع ۲۸نمایش توسط نیروی انتظامی و ۱۴نمایش توسط گروه‌های آزاد در جریان جشنواره به رقابت می‌پردازند.

در پایان این نشست دبیر جشنواره از سعید کشن‌فلاح و بهزاد فراهانی به عنوان داوران بخش صحنه‌‌ای و محمود فرهنگ و شکر‌خدا گودرزی به عنوان داوران بخش نمایش‌های خیابانی نام برد و افزود: در روزهای آینده یک داور دیگر به هر یک از گروه‌های داوری در هر دوبخش صحنه‌ای و خیابانی اضافه خواهد شد.