شورای اقتصاد در جلسه عصر شنبه که به ریاست محمود‌احمدی‌نژاد، رییس جمهوری برگزار شد، با استفاده از معادل یک میلیارد و ۳۲۷میلیون دلار تسهیلات مالی خارجی، فاینانس، برای احداث خطوط قطار شهری، مترو، در شهرهای کرج و اهواز با بهره‌گیری از حداکثر توان فنی و مهندسی داخل کشور موافقت کرد. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، بر اساس این مصوبه معادل ۶۹۰میلیون دلار تسهیلات مالی خارجی، فاینانس برای احداث ۲۵کیلومتر خطوط قطار شهری در کرج اختصاص یافت و مقرر شد از معادل ۶۳۷میلیون دلار تسهیلات مالی خارجی، فاینانس نیز برای احداث ۲۳کیلومتر خطوط قطار شهری در اهواز استفاده شود.

اعضای شورای اقتصاد همچنین با درخواست وزارت راه و ترابری برای استفاده از معادل ۸۰میلیون دلار تسهیلات بانک جهانی و معادل ۲۵میلیون دلار از محل منابع داخلی به منظور اجرای طرح ایمن‌سازی راه‌های کشور موافقت کردند.

با اجرای این طرح طی چهار سال و در سه مرحله شامل: آموزش، خرید تجهیزات و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، شمار تلفات تصادف‌های جاده‌ای در هفت استان پرحادثه، تهران، قم، اصفهان، فارس، قزوین، گیلان و خراسان رضوی تا ۵۰درصد کاهش می‌یابد.

در این جلسه با سرمایه‌گذاری شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس از محل منابع داخلی برای احداث سیلوی ۷۰هزارتنی به منظور ذخیره‌سازی گندم خریداری شده از کشاورزان منطقه شهریار و تامین گندم کارخانه‌های استان تهران موافقت شد.

همچنین مقرر شد سیلوهای در اختیار دستگاه‌های دولتی و یا در حال احداث و تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود.