ترمز هسته ای را دور انداخته‌ایم

دشمن قادر نخواهد بود به اقتصاد ما آسیب بزند

ر‌ییس‌جمهور دیروز در ششمین همایش سراسری روحانیون و مسئولین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: تهدید دشمنان در ۲۸ سال گذشته همواره در نقطه‌ای متمرکز بوده است که امروز نیز بر مساله هسته‌ای متمرکز شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، رییس‌‌جمهور با اشاره به برخی زمزمه‌های تسلیم، سازش و حقارت که از گوشه و کنار شنیده می‌شود، اظهار داشت: برخی‌ها به ملت ایران ایراد می‌گیرند. البته این عجیب نیست. تاریخ پر است از انسان‌های دنیا طلب و خودخواه که دشمنان، ۲۸ سال دلشان را به آنها خوش کرده‌اند که تاکنون راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ایران فناوری تولید سوخت را در اختیار دارد و این قطاری است که در حال حرکت است و ترمز و دنده عقب ندارد، چون ما در سال گذشته ترمز و دنده عقب آن را کنده و دور انداخته‌ایم.

وی با اشاره به تهدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی افزود: آنان ادعای گفت‌وگو و منطق می‌کنند؛ اما وقتی کم می‌آورند به زور اسلحه متوسل می‌شوند، اما امروز اسلحه‌های آنها هم از کار افتاده و کاربرد ندارد.

احمدی‌نژاد با بیان این که راه ما روشن است اظهار داشت: سیاستی که آن عزیز (مقام معظم رهبری) تدوین و اعلام کرده‌اند، ما با اقتدار و تدبیر به پیش خواهیم برد و قطعا یک مشت آدم‌هایی که هویت آنها روشن است، نمی‌توانند مدعی ملت ایران شوند.

رییس‌جمهور ادامه داد: بعضی‌ها در فضای دشمن حرکت می‌کنند، اما مطمئن باشند دشمنان قادر نخواهند بود در بخش اقتصادی آسیبی به ما وارد کنند. چون به عنوان نمونه حجم قراردادهایی که بعد از قطعنامه، ایران با طرف‌های خارجی بسته‌ است، که در تاریخ بعد از انقلاب سابقه ندارد.

رییس‌جمهور افزود: زمانی امید آنان به کاهش قیمت نفت بود، اما ما وابستگی به نفت را کاهش دادیم و باید بدانند با فتنه‌گری و گران کردن کالاها نمی‌توانند توطئه کنند. این مشکلات حل می‌شود و دست خائنین از این سرزمین قطع خواهد شد. رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم تحمل سختی‌ها در مسیر رسیدن به هدف تاکید کرد: اگر کسانی تصور می‌کنند بدون گذر از کوره ‌آزمایش‌های سخت می‌توان به پیروزی‌‌های بزرگ دست یافت، به شدت در اشتباهند.

وی با بیان اینکه مکاتب ساخته دست بشر امروز به پایان راه خود رسیده‌اند، اظهار داشت: مارکسیسم و لیبرالیسم دیگر تمام شده‌اند و نمی‌توانند حتی طرفدارانشان را هم اقناع کنند.

وی تاکید کرد: منطق لیبرالیسم، منطق زور است که در متن خود شکست را در پی دارد. آنها حتی آزادی و دموکراسی را هم کنار گذاشته‌اند؛ چون دیگر برایشان اصالت ندارد.

وی ادامه داد: آنها به آخر خط رسیده‌اند و فقط در دنیا یک کانون جوشش نور وجود دارد که آن هم نظام مقدس ولایت و جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: روزی نیست که من صدها پیام از گوشه و کنار دنیا دریافت نکنم که از ما می‌خواهند ایستادگی کنیم و به راهمان ادامه می‌دهیم و تمرکز بیشتر این پیام‌ها در اروپا و آمریکاست.