حداقل دستمزد کارگران از سوی کانون عالی شورا‌های اسلامی‌ کار برای سال آینده به شورای عالی کار ۲۳۰هزار تومان پیشنهاد شده است. غفور عبدی، دبیرکل کانون عالی شورا‌های اسلامی‌ کار، در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۸۶ گفت: جلسه شورای عالی کار درباره تعیین دستمزد کارگران در سال آینده اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.

او با اشاره به تاثیر افزایش دستمزد‌ها بر تورم و افزایش قیمت سایر اقلام مصرفی افزود: بهتر است به جای افزایش سالانه دستمزد با رشد قیمت‌ها و تورم مبارزه کرد، چراکه در این صورت توان خرید خانوار‌های کارگری حفظ می‌شود.

عبدی با اشاره به لزوم تک نرخی بودن دستمزد‌ها برای سال آینده بیان کرد: عوارض و پیامد‌های دو نرخی بودن دستمزد‌ها به گونه‌ای است که جبران آن به سادگی امکان‌پذیر نیست، از این‌رو دستمزد‌ها برای سال ۸۶ باید به صورت تک نرخی تعیین شود.

وی تصریح کرد: تعیین دستمزد از پیچیده‌ترین مسائل اقتصادی کشور محسوب می‌شود، اما مسوولان به سادگی از کنار این مساله می‌گذرند در حالی که کم توجهی به دستمزد‌ها موجب آن نمی‌شود که واقعیات و مشکلات جامعه کارگری از بین برود.

دبیرکل کانون عالی شورا‌های اسلامی‌ کار اظهار کرد: در صورتی که دستمزد‌های سال آینده براساس واقعیت‌ها تعیین نشود، نباید از جامعه کارگری نیز انتظار فداکاری برای تولید داشت.

وی دستمزد پیشنهادی کانون عالی را ۲۳۰هزار تومان خواند و گفت: امسال حقوق کارگران ۵/۲۲درصد رشد داشته است اما از طرف دیگر دولت ۵/۱۲درصد حقوق را به کارگران بدهکار است که ما به دنبال آن هستیم که شش درصد این رقم را سال آینده و مابقی را سال ۸۷ دریافت کنیم.