احمدی‌نژاد: دولت مصمم است تا سطح مقاومت در برابر حضور مردم در اقتصاد کشور را بشکند و هرکسی که می‌خواهد مقاومت کند، باید از این دولت برود

دادن فرصت به مردم در اجرای اصل ۴۴ بسیار مهم است و من مصمم هستم این راه باز شود و یکی از کار‌های اساسی در این زمینه بازنگری در مقرراتی است که به صورت چرخ‌دنده‌های یک‌طرفه حرکت می‌کنند

دولت مصمم است مقاومتی در برابر این کار انجام نشود، حتی اگر شده است در سطح مدیر یک اداره شهرستان دورافتاده شخصا برخورد می‌کنم. احمدی‌نژاد در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی کشور:

هیچ کاری مهم‌تر از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نیست

رییس جمهور با بیان این که از حضور تاثیرگذار و تعیین‌کننده تشکل‌های مهندسی برای برنامه‌ریزی، تدوین مقررات و اجرا استقبال می‌کنیم، گفت: نمایندگان مهندسان کشور می‌توانند در کمیسیون‌های مربوطه در دولت حضور داشته باشند و راهکار ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری دیروز در دیدار با جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر اینکه تمام کارهایی که در اجتماع می‌خواهد درست اجرا شود، باید با نگاه مهندسی صورت گیرد گفت: حضور مهندسان و نخبگان در سازمان‌های اجرایی کشور یک فرصت استثنایی است، زیرا نمی‌توان ایران را با الگوهای اقتباسی ساخت. ما باید مدل‌ها را هم خودمان طراحی کنیم و این توانمندی در جامعه مهندسین کشور وجود دارد.

احمدی نژاد حجم سرمایه گذاری‌های دولت در ۱۳ سال گذشته را ۵۳۰ برابر خواند و گفت: ما در این روند فرصت را برای حضور مردم به وجود آورده‌ایم و این تضمین را می‌دهیم که از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: این حرکت راه را برای جامعه مهندسین و کسانی که قادر به سرمایه‌گذاری هستند باز می‌کنند و من اعلام می‌کنم از حضور تاثیر گذار و تعیین کننده تشکل‌های مهندسی برای برنامه‌ریزی، تدوین مقررات و اجرا استقبال می‌کنیم و نمایندگان مهندسان کشور می‌توانند در کمیسیون‌های مربوطه در دولت حضور داشته باشند و راهکار ارائه کنند.

احمدی نژاد با اشاره به مشکلات بخش مسکن در کشور گفت: در تهران همیشه مسکن یک دغدغه بوده است، آیا ما نمی‌توانیم این مشکل را حل کنیم. در بخش مسکن تحولی مصنوعی به وجود آمد اما شاهد جهشی در نوسازی بافت مسکونی روستایی بودیم و امسال بیش از دویست هزار واحد روستایی در کشور نوسازی شد و در زلزله لرستان که در فروردین ماه اتفاق افتاد شاهد بودیم که در ابتدای زمستان ۴۰هزار خانه ساخته و تحویل داده شد.

وی با اعلام آمادگی دولت برای همه گونه همکاری در بخش مهندسی گفت: سطح تخصصی این دولت از دولتهای قبلی بالاتر است اما باید سیستمی ‌که به روال گذشته عادت کرده تغییر داده شود و روال دیگری جایگزین شود.

احمدی نژاد تصریح کرد: در بخش صنعت دولت راه را برای سرمایه‌گذاری بسته است اما اگر مهندسان و افرادی برای ایجاد کارخانه، ساخت سد، ساخت راه‌ها و دیگر موارد پیش بیاید دولت آمادگی دارد تا ۴۰درصد وارد شده و این تضمین را می‌دهیم که از آنها حمایت کنیم.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه سیاست‌های اصل ۴۴ که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، منشاء یک تحول عظیم در تمام عرصه‌های کشور است، اظهار کرد: دولت سعی کرده خود را سبک کند و در این رابطه می‌بینیم که در ۱۴ سال گذشته کل واگذاری‌ها در کشور ۳هزار و پانصد میلیارد تومان بوده اما دولت نهم در طول یک سال ۲هزار و پانصد میلیارد تومان واگذاری با مقررات بسیار روشن از طریق بورس با کمترین دخل و تصرف و سهام عدالت صورت گرفته است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ما در بخش اقتصادی هیچ کاری مهم‌تر از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور نداریم خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد ما در راه صحیح حرکت کند نه تنها کشور و منطقه، بلکه کل دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما دولت نمی‌تواند این مهم را به تنهایی انجام دهد.

وی افزود: دادن فرصت به مردم در اجرای اصل ۴۴ بسیار مهم است و مصمم هستم این راه باز شود و یکی از کارهای اساسی در این زمینه بازنگری در مقرراتی است که به صورت چرخ دنده‌های یکطرفه حرکت می‌کنند.