شرکت «آدوب»، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای گرافیکی در جهان، محصول جدیدی را به نام «فوتوشاپ لایت‌روم» (Photoshop Lightroom) به بازار داد. شرکت «آدوب» نخستین بار حدود یک سال قبل خبر تولید این نرم‌افزار گرافیکی جدید را اعلام کرده و از مدتی پیش نیز امکان دانلود نگارش آزمایشی آن را به صورت رایگان برای علاقه‌مندان فراهم کرده بود اما هم‌اکنون با ورود نگارش نهایی «فوتوشاپ لایت‌روم» به بازار، نسخه‌های آزمایشی آن دیگر قابل اجرا نیستند و علاقه‌مندان باید نسخه نهایی را به قیمت ۲۹۹دلار خریداری کنند.

نرم‌افزار «فوتوشاپ لایت‌روم» از لحاظ کارایی و قابلیت‌ها دارای سطحی پایین‌تر از نرم‌افزار مشهور «فوتوشاپ» همین شرکت است و برای کاربرانی مفید است که می‌خواهند بدون درگیر شدن با پیچیدگی‌های نرم‌افزار «فوتوشاپ»، عکس‌های دیجیتالی خود را با استفاده از انواع ابزارها ویژگی‌های گرافیکی و فیلترهای متنوع، ویرایش کنند.

این نرم‌افزار از قابلیت ویرایش حدود ۱۵۰فرمت خام(RAW) از عکس‌های دیجیتالی که معمولا توسط انواع مختلف دوربین‌های عکاسی دیجیتالی حرفه‌ای گرفته می‌شوند، برخوردار است و به ابزارهای متنوع پردازش و ویرایش عکس‌های دیجیتالی مجهز شده‌است. نرم‌افزار «فوتوشاپ لایت‌روم» برای اجرا شدن در رایانه، به یک پردازنده یک گیگاهرتزی، ۷۶۸مگابایت حافظه رم و سیستم‌عامل «ویندوز اکس‌پی» و یا «ویندوز ویستا» نیازمند است.