سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه لایحه خدمات کشوری دارای اشکالات زیاد است اما این امکان را برای دولت و مجلس فراهم می‌کند که آن را اصلاح کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی دیروز شنبه در نشست هفتگی با نمایندگان رسانه‌های خبری با اشاره به این که لایحه خدمات کشوری هم‌ اکنون در شورای نگهبان در دست بررسی است، اظهار داشت: شورای نگهبان اقدامات و بررسی‌های کارشناسی درباره این لایحه را شروع کرده و لایحه یاد شده یک بار نیز در جلسه عمومی شورای نگهبان به بحث گذارده شده است.

به گفته قائم مقام شورای نگهبان، لایحه خدمات کشوری دارای ایرادات متعدد است، به طوری که تا پایان فصل پنجم این لایحه که مورد بررسی واقع شده در بیش از ۲۰ مورد، ایراد قانون اساسی بر آن بار است.

کدخدایی در پاسخ به سوالی که به استناد اظهار نظر باهنر، نایب رئیس مجلس که گفته بود «در صورت رد شدن این لایحه از سوی شورای نگهبان، با توافق مجلس و دولت درباره مواد این لایحه تغییرات مجدد انجام خواهیم داد»، اظهار داشت: چنانچه تغییرات جدید مجلس شورای اسلامی باعث ایجاد بار مالی شود، به منزله طرح تلقی و مغایر با اصل ۷۵ قانونی اساسی خواهد بود، بنابر این پیشنهادهای جدید باید به صورت طرح تصویب و ارائه شود.

وی همچنین از کاهش سه درصدی بودجه شورای نگهبان در لایحه بودجه ۸۶ خبر داد و آن را نمادی از مظلومیت شورای نگهبان دانست.

کدخدایی افزود: سال گذشته بودجه شورای نگهبان ۱۸میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان تعیین شده بود که در لایحه سال آتی به ۱۸میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان کاهش یافته است. وی تاکید کرد: این شورا تابع قانون است و در جهت افزایش بودجه خود تلاشی نخواهد کرد.