نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران افتتاح می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، اتاق خبر سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران اعلام کرد آئین گشایش سمپوزیوم در یکی از سالن‌های پارک چیتگر و همجوار با فضای آزادی که برای برپایی کارگاه‌های مجسمه‌سازی انتخاب شده برگزار می‌شود. در این مراسم پس از ارائه گزارش محمدمهدی عسگرپور، دبیر سمپوزیوم، سخنرانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و پخش دو مستند از فعالیت‌های دبیرخانه و اقدامات دست‌اندرکاران سمپوزیوم در یک سال گذشته، هنرمندان برگزیده در برنامه‌ای جداگانه معرفی می‌شوند و هر یک به مدت ۱۰ دقیقه به خوانش طرح خود می پردازند.

۲۲ هنرمند مجسمه ساز برای شرکت در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران دعوت شده‌اند که از این تعداد ۱۶ نفر خارجی و شش نفر ایرانی هستند. هنرمندان حاضر در سمپوزیوم ۲۰ روز برای اجرای طرح‌های خود فرصت دارند و با پایان مهلت مقرر مجموعه آثار داوری و برگزیدگان نهایی انتخاب خواهند شد. به نفر اول ۷۰هزار دلار جایزه تعلق می‌گیرد.

یانگ شوآنک از چین، دومینیک تینو از فرانسه، رابرت مورگان از آمریکا به عنوان داوران خارجی انتخاب شدند و از ایران نیز آقایان مهدی حجت و پرویز تناولی در هیات داوران نهایی حضور دارند. کارگاه‌های سمپوزیوم در میدان بهار پارک چیتگر برپا شده و از ۳۰ بهمن به بعد هنرمندان، اصحاب رسانه، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای مقرر برای بازدید به محل کارگاه‌ها مراجعه کنند.