تعرفه پیشنهادی برای SMS تلفن ثابت یک سوم SMS تلفن‌همراه است

در صورتی که در زمینه سیستم پیام کوتاه تلفن ثابت، شرکت‌‏های داخلی متعددی فعال باشند، برای ارائه سرویس SMS تلفن ثابت، مناقصه برگزار می‌‏کنیم. صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در گفت‌‏وگو با «ایلنا»، در خصوص راه‌‏اندازی سرویس SMS تلفن ثابت، با بیان این که ارائه این خدمات، انحصاری نیست و هر شرکتی که در این زمینه فعالیت دارد، می‌‏تواند در این خصوص اقدام کند، گفت: در حال حاضر ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن ثابت در دو استان فارس و یزد به صورت آزمایشی راه‌‏اندازی شده است، اما تا زمانی که تعرفه‌‏های این سرویس مشخص نشود، نمی‌‏توان به طور قطعی زمان راه‌‏اندازی این سرویس را در کشور اعلام کرد.

وی، در خصوص تعرفه پیشنهادی شرکت مخابرات برای پیام کوتاه تلفن ثابت، اظهار داشت: در صورتی که تعرفه SMS درصدی از مکالمه تلفن ثابت باشد، از لحاظ اقتصادی به صرفه نخواهد بود. به همین دلیل در صدد هستیم تا تعرفه SMS تلفن ثابت را یک سوم تعرفه SMS تلفن‌همراه پیشنهاد کنیم.

فیضی، با تاکید بر توسعه سرویس‌‏های ارزش افزوده تلفن‌همراه و ثابت در کشور، یادآور شد: با توجه به تجهیزات موجود تلفن ثابت در کشور، مشکلی برای ارائه سرویس پیام کوتاه وجود نخواهد داشت و در صورت تعیین تعرفه و فراهم کردن گوشی، مشترکان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

در همین حال مدیر پروژه ارسال پیام‌‏کوتاه از طریق تلفن ثابت، از راه‌‏اندازی سرویس SMS تلفن ثابت در تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

فرشید گلزاده، مدیر پروژه ارسال پیام‌‏کوتاه از طریق تلفن ثابت، با بیان این که در حال راه‌‏اندازی سیستم ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن ثابت در تهران هستیم، اظهار داشت: هم‌‏اکنون این سرویس به صورت پایلوت در شیراز به اجرا درآمده است و با مشخص شدن تعرفه‌‏های این سرویس توسط سازمان تنظیم مقررات، استفاده از آن برای همه مشترکان امکان‌‏پذیر است.

وی، با تاکید بر این که از لحاظ فنی امکان اجرایی شدن این سرویس در تمام کشور به طور همزمان وجود دارد، خاطرنشان‌‏کرد: در صورت دریافت مجوز در یک بازه زمانی کل کشور را به سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت مجهز می‌‏کند.