وین پایتخت اتریش میزبان همایشی دو روزه برای تشویق سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند به فعالیت در هفده حوزه نفت و گاز جدید ایران است که در هتل هیلتون این شهر برگزار می‌شود.این سومین همایش بزرگ برای تشویق به سرمایه‌گذاری در چاه‌های نفت و گاز ایران است که پس از انقلاب ۱۹۷۹ ایران برگزار می‌شود. به گزارش بی‌بی‌سی، این همایش را شرکت ملی نفت ایران با همکاری شرکت‌های بزرگ نفتی لوک اویل (روسیه)، او. ام. و (اتریش)، رپسول (اسپانیا)، استات اویل (نروژ)، شرکت نفت و گاز خلیج، شرکت مشاوره اقتصادی مناس از بریتانیا، شرکت تحقیقات زمین شناسی جی جی سی و خبرنامه دولت‌های خلیج‌فارس (Gulf State Newsletter) برگزار کرده است.

نام‌های شماری از بلند پایه‌ترین مقامات نفتی ایران به عنوان سخنرانان همایش اعلام شده که عبارتند از غلامحسین نوذری، مدیرعامل، سید محمد محدث، مدیر امور اکتشاف، سید مصطفی زین‌الدین معاون امور حقوق بین‌الملل و عباس‌ا... داد، مدیر امورمالی شرکت ملی نفت ایران.

از میان سخنرانان شاخص غیرایرانی همایش نیز می‌توان به هلموت لانگانگر از شرکت نفتی اتریشی او. ام. و، آندری کوزیایف از شرکت نفتی لوک اویل، گوین گراهام از شرکت شل، ژو یوکی و فان شنگلی از شرکت چینی سینوپک و ایوان ساندرا از سازمان شرکت‌های صادرکننده نفت (اوپک) اشاره کرد.