نگاه سوم- برنامه بخش‌های اصلی و جنبی پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که از تاریخ ۶ اسفندماه آغاز می‌شود، اعلام شد. مهدی باقری،‌ مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت:‌ علاوه بر حضور ۱۰۴ فیلم در مسابقه ایران و ۱۶۱ فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل، نمایش‌های ویژه، چشم‌انداز، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره است. وی افزود: در بخش نمایش‌های ویژه آثار دو کارگردان صاحب سبک ایرانی در زمینه انیمیشن به نمایش درمی‌آید. همچنین در این بخش سینمای کشورهای پیشرو در زمینه انیمیشن با نمایش آثار برتر آن کشور‌ها بررسی می‌شود. جشنواره جشنواره‌ها و نمایش فیلم‌های بلند نیز از دیگر بخش‌های نمایش ویژه است.

مدیر روابط عمومی کانون اظهار داشت: بخش چشم‌انداز جشنواره به بررسی عملکرد و فعالیت چند موسسه تولید فیلم‌های انیمیشن در داخل و خارج از کشور اختصاص دارد. همچنین فیلم‌های برگزیده چهار دوره جشنواره پویانمایی تهران در این بخش به روی پرده می‌رود.

به گفته باقری، برنامه‌های جنبی جشنواره شامل برپایی کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی است. وی افزود: در کارگاه‌های آموزشی فیلم‌های انیمیشن ایرانی با حضور استادان این رشته برای هنرجویان انیمیشن آسیب‌شناسی و بررسی خواهند شد. وی در پایان گفت: در نشست‌های تخصصی نیز مسوولان سینمایی کشور و همچنین موسسات تولید فیلم‌های انیمیشن حضور خواهند داشت و مشکلات این سینما را بررسی و برای بهبود کیفیت فیلم‌ها و حضور بیشتر آنها در بازار جهانی راهکارهایی را ارائه خواهند کرد.