بهترین‌های صنعت موبایل در سال 2007

گروه کامپیوتر- دوازدهمین مراسم جهانی اهدای جوایز صنعت موبایل روز سیزدهم فوریه (۲۴بهمن) در حاشیه اجلاس جهانی ۳GSM برگزار شد تا معرفی بهترین‌های دنیای موبایل به مسابقه‌ای جالب تبدیل شود. ستاره‌های این مسابقه هم در واقع همان برندگان جوایز این مراسم جهانی بودند که دستاوردهای مختلفشان در زمینه‌های خدمات، ابزار و دستگاه‌‌ها و نوآوری‌های صنعت موبایل، گام جدیدی در مسیر پیشرفت این صنعت است. برای داوری این آثار و اهدای جوایز هم گروهی از برجسته‌ترین محققان، تحلیلگران و روزنامه‌نگاران آزاد دور هم جمع شدند تا با تمرکز بر توسعه صنعت موبایل که هر روز گسترده‌تر و رقابتی می‌شود، کار ارزیابی و قضاوت درباره این ابداعات را انجام دهند.

«راب کانوی»، مدیر عامل این مراسم در مورد آن می‌گوید: «این رویداد در حقیقت افق جدید و وسوسه‌انگیزی از آینده صنعت موبایل را پیش روی همگان قرار می‌دهد. امسال با ۶۰۰متقاضی، ما به رکورد جدیدی از تعداد شرکت‌کنندگان در این مراسم رسیدیم. در واقع افزایش سریع ارتباطات بی‌سیم و به خصوص موبایل نیاز به ابداع خدمات و کاربری‌های جدید این صنعت مثل تولید محتوای مناسب برای موبایل‌ها را توجیه می‌کند.»

کانوی معتقد است نوآوری شاهرگ اصلی هر صنعت و به خصوص صنعت موبایل است و به همین دلیل روند شناسایی و حمایت از نوآوران این صنعت باید ادامه پیدا کند.

بنابراین با پایان مراسم جهانی اهدای جوایز صنعت موبایل برندگان این جوایز به ترتیب ذیل مشخص شدند:

بخش ابداعات موبایل

شرکت Polymer Vision برنده جایزه ابتکاری‌ترین تکنولوژی به خاطر عرضه اولین نمایشگر موبایل قابل چرخش بزرگ در دنیا که به رغم وضوح تصویر بالا به برق کمتری هم نیاز دارد.

شرکت ShoZu برنده جایزه ابتکاری‌ترین محتوا یا Application برای موبایل به خاطر ارائه دو خدمت متمایز. یکی از این خدمات به نام zucasts امکان انتقال محتوای مولتی مدیای منتشر شده را به گوشی‌های موبایل بدون دخالت کاربرد فراهم می‌کند و خدمات share-it هم امکان آپ لود کردن فایل‌های مولتی مدیا را از گوشی‌های موبایل به وب‌سایت‌های به اشتراک‌گذاری عکس تنها با یک کلیک به کاربران می‌دهد.

بخش سرگرمی‌های موبایل

شرکت I-Play برنده جایزه بهترین محصول بازی موبایل برای بازیThe Fast and the Funous (سریع و سرسام‌آور) که تا حالا حدود ۶میلیون نفر آن را دانلود کرده‌اند.

شرکت Voda Fone برنده جایزه بهترین محصول برای خدمات موسیقی روی موبایل به نام MeinPC که با نصب نرم‌افزاری روی کامپیوتر خانگی به کاربران اجازه می‌دهد بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی محتوای مولتی مدیای کامپیوتر خود را با استفاده از ارتباط با اینترنت از طریق موبایل مشاهده کرده یا گوش کنند.

شرکت marblemedia برنده جایزه بهترین محصول خدمات ویدئویی به نام The Art of Seducotion که امکان تماشای بسیاری از فیلم‌های مشهور روز و یا حتی فیلم‌های برگزیده جشنواره‌ها را از طریق ارتباط آنلاین موبایل با اینترنت فراهم می‌کند.

شرکت EMPICS برنده جایزه بهترین محصول برای اطلاعات روی موبایل مثل محتوای خبری و ورزشی به نام Game on.

بخش خدمات موبایل

شرکت Telepo برنده جایزه بهترین محصول یا خدمات برای تولید یک نرم‌افزار تجاری که به کاربرانش امکان انجام بعضی ارتباطات و امور تجاری کوچک را از طریق موبایل می‌دهد.شرکت ۳vk برنده جایزه بهترین خدمات پیام (message) موبایل برای ارائه خدمات بهتر در زمینه ارتباط کاربرانش از طریق windows live Messenger که امکان ارتباط موبایل با موبایل و موبایل با کامپیوتر را به آنها می‌دهد.

بخش گوشی‌های موبایل

شرکت Samsung برنده جایزه بهترین گوشی موبایل به خاطر تولید گوشی مدل D۹۰۰ به عنوان یک گوشی باریک و با امکانات کامل برای سرگرمی و کارهای تجاری.

شرکت Sony Ericsson برنده جایزه بهترین گوشی موبایل به خاطر تولید گوشی مدل K۸۰۰ که مجهز به دوربین ۲/۳مگا پیکسلی و امکان زوم دیجیتال ۱۶ برابر است.

شرکت Samsung برنده جایزه بهترین گوشی موبایل به خاطر تولید گوشی موبایل Z۵۶۰ که مجهز به تکنولوژی ارتباط HSPDA است که امکان دسترسی کاربران موبایل به اینترنت پرسرعت را برای اولین بار فراهم می‌آورد.

بخش بازاریابی و تبلیغات

شرکت TURKCELL برنده جایزه بهترین تبلیغات رسانه‌ای به خاطر نمایش تبلیغات این شرکت در یک وب‌سایت تبلیغاتی که تنها در طول یک ماه تعداد کاربران این وب سایت را به دو برابر رساند.

شرکت ANCEL برنده جایزه پرفروش‌ترین محصولات به خاطر فروش قابل توجه محصولات این شرکت در روز مادر.

شرکت Qwikker برنده جایزه بهترین تبلیغات روی موبایل به خاطر ارائه پربیننده‌ترین تبلیغات روی گوشی‌های موبایل.

بخش دیجیتال

شرکت Grameen Phone برنده جایزه بهترین استفاده از موبایل برای توسعه اجتماعی و اقتصادی به خاطر عرضه پروژه‌ای به نام «Health Line» که امکان ارتباط به شیوه تله کنفرانس را با مراکز پزشکی برای کاربرانش در تمام ساعات شبانه‌روز فراهم می‌کند.

شرکت Motorola برنده جایزه بهترین گوشی ارزان‌قیمت به خاطر عرضه گوشی‌های سری Motofone که با وجود طراحی جدید و هوشمند با قیمت ارزان به فروش می‌‌رسند.

بخش تکنولوژی

شرکت ip.access برنده جایزه بهترین محصول یا خدمات رادیویی به خاطر طراحی سیستم Femto۳G که برای آرایش و آمادگی بهتر اپراتورها برای ارتباط کاربران خانگی در خانه‌ها و دفاتر کاری آنها طراحی و عرضه شده است.

شرکت CommProve برنده جایزه بهترین ابتکار در زمینه شبکه به خاطر سیستم کنترل شبکه گسترده برای شبکه‌های رادیویی ۳G که اولین بار به وسیله اپراتورهای اروپایی به مرحله استفاده رسید.

شرکت mFormation برنده جایزه بهترین خدمات انتقال به خاطر ارائه طرحی که به اپراتورها امکان نظم دادن به خدمات اطلاعاتی مانند WAP و MMS و انتقال راحت آنها و جایگزینی‌شان را با اطلاعات جدیدتر، می‌دهد.

شرکت IDEA برنده جایزه بهترین طرح برای صورت حساب‌های مالی و حمایت از کاربران به خاطر عرضه خدماتی به نام «CARE» که اطلاعات کامل تماس‌های کاربران را به طور رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

شرکت TECORE Wireless System برنده جایزه بهترین محصول یا خدمات رومینگ به خاطر عرضه خدمات رومینگ منطقه‌ای.

زمان زیادی برای انتظار لازم نیست، تنها ۳۶۵روز دیگر نوآورانی دیگر ستاره این مراسم می‌شوند.