غلامعلی حدادعادل که دیروز صبح برای انجام یک سفر ۶ روزه تهران را به مقصد اندونزی و ترکیه ترک کرد، گفت: در این سفر توضیح در مورد اهداف ایران از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در مذاکرات هم با مقامات ترکیه و هم اندونزی مطرح خواهد شد و تلاش می‌شود ابهاماتی که مخالفان این فعالیت در افکار عمومی ایجاد کرده‌اند را پاسخ دهیم. به گزارش «ایسنا»، رییس مجلس شورای اسلامی قبل از سفر در فرودگاه مهرآباد در توضیح اهداف این سفر، در جمع خبرنگاران گفت: دو کشور اندونزی و ترکیه کشورهای مسلمان،‌ آسیایی و بزرگی هستند که جمهوری اسلامی با هر دو کشور روابط گسترده‌ای دارد.

وی افزود: البته روابط ما با اندونزی به قدمت روابط‌مان با ترکیه نیست، اما آینده خوبی برای این روابط پیش‌بینی می‌کنیم و جهت گسترش روابط، همراه با هیاتی از نمایندگان و معاونت آسیایی وزارت امور خارجه در این سفر در مورد روابط سیاسی،‌ همکاری‌های اقتصادی،‌ سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور و مذاکره در مورد طرح‌های در دست اقدام، ‌صحبت خواهیم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چون ایران در حال حاضر ریاست مجمع مجالس آسیایی را بر عهده دارد و بعد از ایران،‌ اندونزی کشوری است که ریاست این مجمع را بر عهده خواهد گرفت، در سفر به اندونزی در مذاکره با مقامات این کشور و هم‌چنین با رییس مجلس ترکیه سعی می‌کنیم که در مورد این نهاد که تازه در تهران چند ماهی است،‌ تاسیس شده مذاکره داشته باشیم تا فعالیت‌ها در خصوص ان روابط گسترده‌تر شود. در این سفر کریم شافعی،‌ نماینده مرند و جلفا،‌ احمد احمدی،‌ نماینده تهران و حسن نوعی‌اقدم، نماینده اردبیل و معاون آسیایی وزارت امورخارجه، حدادعادل را همراهی می‌کنند. ضمنا علاء‌الدین بروجردی،‌ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و ابوترابی،‌ نایب رییس مجلس و سیداحمد موسوی،‌ معاون پارلمانی رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی را بدرقه کردند.