معاون فنی پروژه کارت هوشمند سوخت گفت: اجرای عملی و عملیاتی این طرح اوایل هفته آینده در تهران و کرج آغاز می‌شود. تولایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اجرای این طرح در شهرهای تهران و کرج اظهار کرد: تعدادی از جایگاه‌ها برای این منظور آماده شده که اوایل هفته آینده به صورت عملیاتی در آنها طرح کارت هوشمند سوخت اجرا خواهد شد.

وی افزود: این مرحله از پروژه، ابتدا در تهران و بلافاصله پس از آن در کرج آغاز خواهد شد. تولایی یادآور شد: هم‌اکنون کارها و اقدامات نهایی مربوط به این مرحله در دست انجام است تا جایگاه‌های موردنظر و سکوهای آن معرفی شود. به گفته وی، این آمادگی‌ وجود دارد که تمامی جایگاه‌های تهران و کرج عملا زیر بار سیستم برود که این مساله، بستگی به سیاست کلان مجموعه دارد تا مشکلی برای طرح و مالکین خودروها ایجاد نشود.

معاون فنی پروژه کارت هوشمند سوخت در ادامه گفت: در این مرحله، تعدادی از ردیف‌ها و سکوهای سوختگیری در هر جایگاه به دارندگان کارت هوشمند تعلق می‌گیرد و مالکان خودروهایی که فاقد کارت هوشمند سوخت هستند از دیگر ردیف‌ها استفاده خواهند کرد.

تولایی افزود: طبق برنامه تا پایان اسفند‌ماه، کل تهران و کرج به صورت عملی و عملیاتی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد. این کار با ۳۰ جایگاه آغاز و به تدریج تا ۲۰۰ جایگاه و بیشتر و به تدریج در دیگر کلان‌شهرها ادامه خواهد یافت. وی تصریح کرد: با اجرای این مرحله از طرح، میزان آمادگی و پذیرش مردم در استفاده از کارت‌ها، ایرادهای احتمالی سیستم، آمادگی تجهیزات و غیره تست می‌شود تا در سطح وسیع‌تر یعنی کشور، مشکل و اختلالی پیش نیاید و به حداقل برسد. با افزایش تعداد کارت‌های در دست مردم، جایگاه‌های بیشتری تحت پوشش عملی طرح قرار می‌گیرد.