انفجار تروریستی در زاهدان

در حالی که مقامات امنیتی از بازداشت تعدادی از عوامل بمب‌گذاری صبح دیروز در شهر زاهدان خبر داده‌اند، یک گروهک تروریستی مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، صبح روز گذشته مقارن ساعت ۳۰/۶دقیقه صبح در اقدامی خرابکارانه بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر یک اتوبوس متعلق به منطقه مقاومت بسیج زاهدان که در اخبار تکمیلی کارکنان سپاه پاسداران نام برده شدند، ۱۸ نفر شهید و تعدادی از هموطنان مجروح شدند. این اقدام تروریستی در تقاطع بلوار ثار‌ا... در منطقه احمدآباد حوالی شهرک نسترن زاهدان روی داد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که چند موتورسوار مسلح، راننده اتوبوس را وادار به توقف کردند و سپس یک پیکان بمب‌گذاری شده حامل ۴سرنشین در فاصله دور از اتوبوس منفجر شده است. توسط گروهک تروریستی «جند‌‌ا...» صورت گرفت:

انفجار خونین در زاهدان

سرنشینان قبل از انفجار خودرو پیکان از آن خارج شده و سپس توسط موتور سیکلت‌های مستقر در آن حوالی، متواری شدند.

ساعاتی پس از انتشار خبر بمب‌گذاری، خبرگزاری فارس به نقل از مدیرکل انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان از شناسایی عاملان انفجار خبر داد.

محمدعلی جاودان گفت که عاملان چنین حوادثی در استان شناخته شده هستند و سرنخ‌های بسیار خوبی در این زمینه پیدا شده است.

به دنبال بروز این حادثه، مقامات امنیتی در ابتدا از دستگیری دو نفر از عوامل مرتبط با این عملیات توسط مردم و ماموران خبر دادند که یک نفر از آنها حامل نارنجک و مواد منفجره و دیگری حامل دوربین فیلمبرداری برای تصویربرداری از صحنه جنایت بودند.

یکی از افراد دستگیر شده قصد داشت با عملیات انتحاری قبل از رسیدن نیروهای امنیتی اقدام به منفجر کردن خود نماید که قبل از آن دستگیر شد. ساعاتی بعد دو نفر دیگر از عوامل انفجار تروریستی نیز دستگیر شدند. ضمن آنکه گفته شد عامل اصلی جنایت در درگیری با ماموران به هلاکت رسید.

گروهک «جند‌‌ا...»

در پی انفجار تروریستی، گروهکی موسوم به جند‌‌ا... به سرگردگی عبدالمالک ریگی از اشرار شرق کشور با انتشار اطلاعیه‌ای مسوولیت این عملیات تروریستی را بر عهده گرفت.

این گروه ادعا کرد که این عملیات به تلافی اعدام‌های اخیر در منطقه بلوچستان اجرا شده است.

گروهک جند‌ا... عامل تروریستی حوادث پاسگاه گدار، ناقوک سراوان و تاسوکی زابل هستند که در این جنایات، تعدادی از هموطنان توسط اشرار مسلح، به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

معاون اجتماعی قرارگاه عملیات رسول اکرم (ص) در خصوص متهمان دستگیر شده اعلام کرد که همگی آنها به جرم خود اعتراف کرده‌اند و طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که دستگیرشدگان در حوادث تروریستی قبلی زاهدان نیز دست داشتند.

سرهنگ مجد جواد اثنی‌عشری اضافه کرد: متهمان دستگیر شده بومی بوده اما از سوی برخی کشورها مورد حمایت قرار می‌گرفتند.