دفتر مطبوعاتی شرکت «اتم انرگو پرویکت»، موسسه وابسته به شرکت «اتم استروی اکسپورت» از شهر نیژنی نووگورود روسیه اعلام کرد که واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر به طور کامل و با ۱۰۰درصد ظرفیت خود راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه منتشره توسط این شرکت آمده است: راکتور واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ساعت ۱۸ و ۴۷ دقیقه روز ۳۰ اوت (۹ شهریور) به وقت محلی به طور کامل و با ۱۰۰درصد ظرفیت برنامه‌ریزی خود، برای تولید برق راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، در این اطلاعیه به نقل از ولادیمیر پاولوف، معاون مدیر شرکت «آتوم انرگو پرویکت» از شهر نیژنی نووگورود روسیه در زمینه ساخت نیروگاه‌های اتمی در ایران و ترکیه آمده است که راه‌اندازی کامل و ۱۰۰درصد نیروگاه اتمی بوشهر مرحله پایانی در رساندن واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر به مرحله بهره‌برداری است که در جریان آن تمام تجهیزات و سیستم‌های این نیروگاه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که اولویت اصلی در جریان احداث نیروگاه اتمی بوشهر همواره مسائل ایمنی بوده و به این دلیل انتخاب ظرفیت راکتور به طور مرحله به مرحله صورت گرفته و با انجام آزمایش‌های لازم تجهیزات نیروگاه برای بهر‌ه‌برداری امن آن همراه بوده است.