کارت ماشین و گواهینامه همراه داشته باشید

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه شخصی در حین برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها بلا مانع است، گفت: تردد خودروهای سنگین از امروز (ششم شهریورماه) تا پایان اجلاس ممنوع است. سردار حسین ساجدی‌نیا تنها کامیون‌های حامل موادسوختنی و موادغذایی را از این مساله مستثنی کرد. به گزارش ایسنا، وی در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای اجلاس غیرمتعهدها گفت: تا پایان اجلاس کلیه محدودیت‌های ترافیکی به صورت موقت و کوتاه‌مدت خواهد بود و هیچ محدودیت چند روزه در تهران نخواهیم داشت. ساجدی نیا با بیان اینکه ممکن است خیابان‌های محدوده اجلاس همچون خیابان یمن و رشیدالدین‌‌ فضل‌الله محدودیت ترافیکی طولانی‌تری داشته باشد، گفت: در سطح شهر محدودیت خاصی نداریم.

رییس پلیس پایتخت در مورد برخی شایعات مبنی بر محدودیت تردد در سطح شهر تهران و همچنین ارائه کارت مخصوص برای تردد گفت: هیچ‌گونه محدودیتی برای تردد در سطح شهر تهران وجود ندارد و شهروندان به راحتی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و نیازی به کارت مخصوص نیست.

وی ضمن اینکه از شهروندان خواست گواهینامه و کارت ماشین خود را به همراه داشته باشند درباره ایجاد محدودیت برای موتورسیکلت سواران گفت: در مورد موتورسیکلت محدودیتی نداریم و همان محدودیت‌های قبلی لازم‌الاجرا است. البته در محدوده اجلاس همان محدودیت‌های ترافیکی شامل موتورسواران نیز می‌شود.

ساجدی‌نیا در ادامه با بیان اینکه تعدادی از خیابان‌های منتهی به اجلاس همچون اتوبان چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله با نظارت بیشتر پلیس توام خواهد بود، گفت: توقف در این محدوده مطلقا ممنوع خواهد بود و خودروهایی که در این محل توقف کنند با جرثقیل به نزدیک‌ترین پارکینگ حمل می‌شوند و رانندگان می‌توانند پس از اخذ و ارائه مدارک خودروی خود را مجددا تحویل بگیرند.

ممنوعیت تردد در بزرگراه‌های تهران نداریم

علاوه بر این سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهور تهران هم در مورد جزئیات محدودیت‌های ترافیکی اجلاس به مهر گفت: پلیس تنها خیابان منتهی به محل برگزاری اجلاس‌ـ خیابان یمن- را به منظور تردد خودروهای ویژه اجلاس مسدود کرده و از تردد خودروهای شخصی جلوگیری می‌کند. به گفته وی، مسیرهای تردد سران و هیات‌های حاضر در اجلاس مشخص شده است و ممنوعیت تردد در بزرگراه‌ها و اتوبان‌های تهران از جمله همت، حکیم، نیایش و مدرس در دستور کار نیست. البته ممکن است محدودیت‌های کوتاه و ساعتی در برخی مسیرها اجرا شود که از قبل ماموران مسیرهای جایگزین را اعلام می‌کنند.

تداوم اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ادامه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در تعطیلات آتی پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در طول برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران محدودیت ترافیکی نداریم، افزود: طرح ترافیک و زوج و فرد کما فی‌سابق در تهران در محدوده‌های اعلام شده و ساعات قبلی اجرا خواهد شد و هیچ‌گونه تغییری در این خصوص صورت نمی‌گیرد و قطعا خودروهای متخلف جریمه می‌شوند.