مجلس با دوفوریت طرحی که مربوط به استخدام جانبازان در دستگاه‌ها بود، موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته بررسی طرح دو‌فوریتی استفساریه تبصره دو ماده واحده قانون اصلاح بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه را در دستور‌کار خود قرار دادند. طرحی دو فوریتی در قالب استفساریه‌ای با این موضوع که معافیت‌های ذکر شده در برنامه پنجم در خصوص استخدام فرزندان ایثارگران و جانبازان در دستگاه‌های اجرایی شامل حال خود ایثارگران و جانبازان نیز بشود. نمایندگان با بررسی این طرح در قالب دو فوریت موافقت کردند. در این طرح سوال شده که آیا معافیت‌های ذکر شده در بند (و) شامل خود جانبازان و ایثارگران هم می‌شود یا خیر که پاسخ بله است.

مخالفت با فوریت انتخاب دو مشاور برای هر نماینده

نمایندگان مجلس همچنین با فوریت طرح در اختیار گرفتن دو مشاور برای هر یک از نمایندگان مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۳ و یک تبصره به ماده ۱۹۳ آیین نامه داخلی مجلس را تصویب نکردند و بر این اساس بررسی این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

در ماده واحده این طرح آمده است که یک تبصره به عنوان تبصره ۴ به ماده ۳۳ و یک تبصره به عنوان تبصره ۴ به ماده ۱۹۳ آیین‌نامه داخلی مجلس الحاق می‌شود. در تبصره ۴ الحاقی به ماده ۳۳ آمده است: هر یک از نمایندگان مجلس می‌توانند با رعایت شرایط مندرج در تبصره ۲ این ماده حداقل دو نفر مشاور ذی‌صلاح به کارگیرند.