دبیرکل سازمان ملل متحد، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و بشار اسد رییس‌جمهور سوریه طی پیام‌های جداگانه‌ای مراتب تاسف خود را از زلزله شمال غرب کشور و کشته شدن هم وطنانمان ابراز کردند. به گزارش ایسنا، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی وی منتشر شد، اظهار کرد: دبیرکل برای فوت صدها تن ‌و زخمی شدن عده‌ای زیاد و تخریب‌های به بار آمده در نتیجه زمین لرزه‌هایی که نواحی نزدیک به شهر تبریز را در تاریخ ۱۱ اوت به لرزه درآورد، عمیقا متاسف شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد: بشار اسد، رییس‌جمهور این کشور روز یکشنبه با ارسال پیامی به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران مراتب تاسف خود را در خصوص فاجعه به وقوع پیوسته در پی زمین‌لرزه اخیر در آذربایجان شرقی اظهار داشت. همچنین به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز یکشنبه در تلگرافی برای «محمود احمدی‌نژاد» رییس‌جمهور ایران همدردی عمیق خویش در رابطه با قربانی شدن تعداد بسیار زیادی از مردم این سرزمین در نتیجه وقوع زمین لرزه در شمال غرب ایران را به اطلاع وی رساند.

اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان

وزارت امور خارجه آمریکا هم ضمن ابراز همدردی با «مردم ایران» در پی زمین لرزه اخیر در استان آذربایجان شرقی برای کمک به حادثه‌دیدگان اعلام آمادگی کرد. به گزارش ایسنا، فیلیپ جی کارنی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مردم آمریکا، عمیق‌ترین تسلیت‌‌‌مان را برای از دست رفتن جان افراد در زمین لرزه حزن‌انگیز شمال (غرب) ایران به مردم ایران ابراز می‌کنیم. در این بیانیه که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، آمده است: ما به یاد خانواده‌های آنهایی هستیم که جانشان را از دست داده‌اند و آرزو می‌کنیم جراحات‌شان به سرعت بهبود یابد. ما در این ساعات سختی آماده ارائه کمک هستیم.